کارگروه تولید محتوای دیجیتال کنگره شهدا تشکیل می شود/ ضرورت بسیج فعالان رسانه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879833

در جلسه کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل مطرح شد؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل از راه اندازی کارگروه ویژه تولید محتوای دیجیتال برای کنگره شهدا در اردبیل خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت استان اردبیل، فعالان رسانه ای و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال برای تحقق این مهم استفاده می شود. اهداف کنگره، شهدا.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، جلسه کمیته فضای مجازی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل صبح امروز با حضور عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان و رئیس کمیته فرهنگی برگزار شد. و فضای مجازی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل، قاسم محمدزاده فضای مجازی، علی لطفی مسئول بسیج رسانه استان، حامدی مسئول بسیج جامعه زنان، نماینده روابط عمومی حضرت عباس (ع) در سپاه مهدی حسینی مسئول بسیج فضای مجازی اردبیل، علی نورعلیپور رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل، مهدی محمدی در روابط عمومی صدا و سیما در کنگره ملی در تجلیل از 3400 شهید استان اردبیل.


d352b91b 5f83 4d06 9dcc cc4f0528bbd5 خبر خاکستری



کارگروهی برای تولید محتوای دیجیتال کنگره شهدا تشکیل می شود

عبدالله بحرلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته فرهنگ و فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل در این نشست به بیان اهمیت تبیین سیره عملی و سیره شهدا در فضای مجازی پرداخت و گفت: فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت، ایثار و شهادت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان لازم است.

وی به شاخه‌های متعدد و در حال گسترش فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای تأثیرگذاری در این فضا باید با دانش، فناوری‌ها، دانش و ابزارهای روز در این فضا آشنا بود تا محتوایی مرتبط ایجاد کرد تا در این فضا مؤثر واقع شود. فضا در مقابل تهاجم دشمن نیز مقاومت کرد.

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود به لزوم شخصیت پردازی قهرمانان ملی و استانی در تولید بازی های رایانه ای، اندروید و انیمیشن اشاره کرد و گفت: می توان ضمن معرفی عملیات، عملیات ویژه ای را در قالب بازی های رایانه ای و اندروید معرفی کرد. از دوران دفاعی “قدیسانی برای کودکان و نوجوانان، متعهد به فرهنگ و آموزه های حفاظت مقدس نسل های آینده.

وی خواستار تمام ظرفیت استان اردبیل برای تولید محتوای دیجیتال برای تحقق اهداف فرهنگی کنگره ملی شهدا در استان اردبیل شد و گفت: در کنار استفاده از ظرفیت فضای مجازی بسیج و اداره کل اسلام مانند تبلیغات اسلامی سازمان و فرهنگسرای فاطمه الزهرا(س) آثار خوب و ممتازی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا و انتشار در فضای مجازی خلق کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به ظرفیت رسانه های مکتوب و آنلاین و مدیران صفحات مجازی شبکه های اجتماعی در راستای اهداف کنگره ملی شهدای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بسیج رسانه ها به مرکز مطبوعات شهرستانها در این خصوص.

وی از لزوم استفاده از ظرفیت رسانه های محلی در شهرستان ها استفاده کرد و گفت: فضای مجازی این امکان را فراهم کرده است که تمامی برنامه های متناسب با کنگره ملی شهدای استان اردبیل با کمترین هزینه در اختیار عموم قرار گیرد. فضا مجازی یک فرازبان، زمان و مکان است.

رئیس کمیته فرهنگ و فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل در ادامه سخنان خود به هنر مرزبانی اشاره کرد و گفت: بازخوانی وقایع مهم تاریخی و انعکاس رشادت های مرزبانان در سرزمین کهن دارالارشاد به صورت خودجوش. مقاومت در برابر تهاجمات خارجی شهدا که در سال جاری صورت می گیرد

وی خواستار تولید و انتشار محتوا بر اساس زندگی نامه و وصیت نامه شهدا در فضای مجازی شد و گفت: تولیدات کوتاه سمعی و بصری به ویژه پادکست ها و فیلم های شهدا و خانواده های شهدا در فضای مجازی تاثیر بسزایی دارد.


c473dd5f 448d 494c be08 fa56c2a0a2ca خبر خاکستری


لزوم هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی با کمیته فضای مجازی/ جشنواره تولید دیجیتال کنگره شهدا در اردبیل برگزار می شود.

کاسم محمدزاده، دبیر کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدای استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت ها، به تشریح ماموریت های کمیته شبکه های کنگره ملی شهدای استان اردبیل پرداخت و گفت: راه اندازی سایت این کنگره کنگره شهدای استان اردبیل، پوشش رویدادها و برنامه های کنگره ملی شهدای استان اردبیل، تولید و بازنشر آثار دیجیتالی شهدا در فضای مجازی از جمله ماموریت های کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل است. استان اردبیل.

وی با بیان اینکه کمیته فضای مجازی به لحاظ گستردگی و اهمیت در انتشار برنامه های کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل از جمله مهمترین و مهمترین کمیته های ستاد 20 کنگره ملی شهدای استان اردبیل است، گفت: : کمیته فضای مجازی ضروری و مهم است.

مسئول فضای مجازی بسیج استان اردبیل از بسیج رسانه و کانون مطبوعات خواست تا بسترهای رسانه ای موجود در استان، رسانه های مکتوب و آنلاین، مدیران فعال در شبکه های اجتماعی را ساماندهی و آنها را به انتشار اخبار و تولید تشویق و ترغیب کنند. محتوا برای فضای مجازی در اجرای بهینه ماموریت های خود.

وی در پایان از برنامه های خود برای برگزاری جشنواره تولیدات دیجیتال با موضوع فرهنگ پاسداری، مقاومت، ایثار و شهادت خبر داد و گفت: این جشنواره که امسال برگزار می شود، یک جشنواره فعال است. موضوع رسانه پاسداشت حرم و سبک زندگی شهدا در قالب های مختلف دیجیتالی از جمله بازی های رایانه ای و اندرویدی، موشن گرافیک و اینفوگرافیک برگزار می شود.


3d81cc6c 8656 40f9 8f77 ca16c8d203c3 خبر خاکستری



ضرورت تدوین پیوست رسانه ای برنامه های کنگره ملی شهدا

علی لطفی مسئول بسیج رسانه استان اردبیل نیز بر ضرورت ساماندهی فعالان رسانه ای استان در عرصه فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: با احصای نیازهای رسانه های استان و رفع موانع و مشکلات می توان از همه استفاده کرد. فرصت های رسانه ای استان «اهداف کنگره ملی شهدا محقق شد.

وی بر لزوم گزارش صحیح و دقیق وقایع دفاع مقدس برای نسل حاضر و آینده اشاره کرد و گفت: برای این منظور تشکیل کارگروه تولید محتوا در کمیته فرهنگ و فضای مجازی ضروری است. . “

مسئول بسیج رسانه استان اردبیل خواستار استفاده از تجارب رسانه ای استان های دیگر در برگزاری کنگره ملی شهدا شد و گفت: با انتقال این تجربه می توان ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را برای برگزاری کنگره های شهدای استان خوب کرد. آینده مدل شده

لطفی به لزوم تهیه پیوست رسانه ای برای برنامه های منطبق با کنگره ملی شهدا اشاره کرد و گفت: با ارائه پیوست رسانه ای به برنامه های پیشنهادی و مصوب می توان از حداکثر ظرفیت رسانه ای برای پوشش به خوبی و مناسب با رسانه ها مانور داد. برنامه «کنگره ملی شهدا نیز به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.


31606750 056b 4cb2 b368 465a3f3fd464 خبر خاکستری


بهرام عزیزی نماینده اجرایی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل به تشریح انتظارات از کنگره ملی شهدای استان اردبیل توسط کمیته فضای مجازی پرداخت و گفت: راه اندازی سایت ویژه کنگره شهدای استان اردبیل، ساماندهی مجازی. صفحات شبکه، تولید و انتشار آثار مربوط به شهدای گرانقدر استان اردبیل، انتشار زندگی نامه و وصیت نامه شهدا در فضای مجازی و پوشش رسانه ای برنامه های کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل از جمله انتظارات کنگره ملی است. شهدای استان اردبیل توسط کمیته فضای مجازی.

در این دیدار روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارکنان فضای مجازی بسیج شهرستان ها که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند به تبادل نظر پرداختند.

در پایان این جلسه به کاسم محمدزاده مسئول کمیته فضای مجازی بسیج عنوان دبیر کمیسیون فضای مجازی اعطا شد.

5ff014cf eff5 4126 b5cf f79b96debb90 خبر خاکستری

ebcd6655 3eb1 40e6 8b6f a62e6af3caf9 خبر خاکستری

6b66fd2a c007 4583 969b e1e7cd416898 خبر خاکستری

b06955c8 67e8 4053 b240 6a56c1049b1a خبر خاکستری

54f8079b ceb9 493b 8a70 00ba7ffe51b8 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید