شهادت بالاترین ارزش در تمدن اسلامی – ایرانی است/ 20 درصد اعتبارات صداوسیما صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794436

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تمدن اسلامی – ایرانی تمدنی هدفمند و ناملموس است، گفت: بالاترین ارزش در این تمدن، بندگی خالص خداست که شهادتش جلوه ای از آن بندگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سید میرحسین قاضی زاده هاشمی امشب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان زنجان اظهار داشت: حیات هر جامعه ای در گرو اندیشه، فرهنگ و تمدن آن جامعه است و فرهنگ و ارزش ها از آن جامعه است. فضای حاکم بر تمدن جامعه .

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی – ایرانی تمدنی هدفمند و ناملموس است، خاطرنشان کرد: بالاترین ارزش در این تمدن بندگی خالص خداست و شهادت جلوه ای از این بندگی است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به دیدار کنگره 3 هزار و 535 شهید زنجانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود:

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برگزاری کنگره سرآغاز راه بود، گفت: دلیل آن این است که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از ضروریات جامعه امروزی و شهادت نقطه کمال و کمال است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این ویژگی ارزشی به دلیل رفتارهای فراوان در جامعه از بین رفت، گفت: این تا زمانی است که ایثار پس از جنگ تمام شود و ایثار ادامه پیدا کند و زنده شود.

وی با بیان اینکه برخی خانواده ها مانند مادر شهیدان حلیگی پور با وجود اینکه پذیرای سه فرزند شهید بوده اند، هنوز از بنیاد شهید مطالبی دریافت نکرده اند، گفت: باید از این موارد درس گرفته و به جامعه نشان دهیم. . “

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امیدواریم این مصوبات با کمک همه دستگاه ها تکمیل شود، گفت: سند زمین مرکز جامع احیای استان زنجان مشکل دارد و باید حل شود و ساختمان بنیاد شهید استان مشکلی ندارد. با وجود پرداخت تمامی هزینه ها مستند شده است.و حل شود زیرا به تعویق افتادن چنین مسائلی مشکلاتی در کار ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید 20 درصد از اعتبارات صداوسیما صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود، خاطرنشان کرد: نوید فرهنگی و استفاده از این ظرفیت برای آینده و تداوم نهضت دیدار با خانواده هاست. شهدا موضوعاتی است که در حوزه ایثارگران و ایثارگران باید دنبال شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اشتغال و مسکن اصلی ترین مسائل مربوط به خانواده شهدا، جانبازان و فرزندان آنان است که باید مورد جفا قرار گیرند، گفت: و شهرسازی و همچنین مقرر شد سهمیه بندی شود. از سوی نهضت ملی اسکان جانبازان اختصاص یافت و همچنین مقرر شد 10 درصد ممنوعیت کار ایثارگران داده شود.

وی با اشاره به اینکه هرم سنی جامعه ایثارگران 30 سال بالاتر از میانگین کشوری و بین 58 تا 60 سال است، گفت: در 5 سال آینده بیش از 50 درصد شهدا بالای 60 سال خواهند بود. سال ها و نیاز به مراکز مراقبتی و آسایشگاه ها افزایش pbda.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از کار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت حمایت می کنیم، گفت: اگر هر یک از استان ها بتوانند هر سال یک سری شخصیت های برجسته تولید کنند، حرکتی در این کار ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید