بلبرینگ مسیر نور؛ بهترین راه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت به نسل جدید


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812235

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی؛

کریمی گفت: راهیان نور به عنوان یک سرمایه ارزشمند و به عنوان فناوری بهترین راه برای انتقال فرهنگ پاسداری و روحیه ایثار و شهادت به نسل جدید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و توزیع ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم اعزام کاروان های دانش آموزی به مناطق عملیاتی جنوب گفت: روحیه ایثار و فداکاری است. و شهادت نسل جدید است و در شرایط جنگ نرم و طوفان تبلیغاتی دشمنان قرارگاه های راهیان نور می تواند نسل جدید را در برابر تهدیدات بیمه کند.

وی افزود: پاسداشت مقدس نشأت گرفته از فرهنگ و حماسه عاشورا است و رزمندگان اسلام و ملت ایران با بیم مکتب حسینی حماسه های بزرگی آفریدند و امروز برای ادامه راه انقلاب در گام دوم فرهنگ پاسداری مقدس و به ویژه مولفه های آن به عنوان ولایت، فداکاری، تسلیم نشدن در برابر دشمنان، شجاعت، اتکا به توانایی های درونی، مقاومت در برابر ارزش ها و اتحاد و هم افزایی باید به خوبی منتقل شود.

سرهنگ کریمی یکی از رویکردهای اردوهای راهیان نور را تبیین و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس نسل جدید دانست و گفت: باید در این راستا جهاد تبیین شود و برای تحقق این امر نیازمند داستان های درست هستیم. برای دوران حفاظت مقدس.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بیماری عروق کرونر قلب و محدودیت های برگزاری اردوهای راهیان نور، سال گذشته این اردوهای معرفتی و آموزشی را از طریق مجازی برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال دانش آموزان و سایرین مواجه شد و بیش از 95 درصد دانش آموزان «از فضای معنوی اردوها استفاده کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های متبرکه استان مرکزی افزود: و دانش آموزان به صورت بسیار محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و 70 درصد ظرفیت اتوبوس انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سلامت زائران در برگزاری اردوهای راهیان نور حائز اهمیت است، گفت: در این راستا تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و تیم تخصصی سلامت به همراه کاروان ها اعزام می شود.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری اردوهای حضوری و اردوهای مجازی راهیان نور، به برکت کنگره شهدای استان مرکزی، طرح های مختلف دیگری نیز برای تبیین نقش استان مرکزی در دفاع از جهان اجرا می شود. از جمله پروژه شهید ایزدپناه این استان نیز با رویکرد تبیین عملیات و نقش استان مرکزی برای عموم مردم ساخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید