روحیه انقلابی گری، ایثار و ایثار ثمره فرهنگ عاشورایی است


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890238

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روحیه انقلابی گری، ایثار و ایثار در جامعه را از ثمرات ترویج فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: همین روحیه است که حماسه های ماندگار هشت ساله جهان را آفرید. دفاع در کشور و سپس در عرصه های مختلف شاهد ایجاد نشانه هایی از ایثار و از خودگذشتگی در عرصه هایی مانند کرونا بوده ایم که نیاز به روحیه ایثار و جهاد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به اهمیت تبیین واقعه عاشورا پرداخت و گفت: تبیین واقعه عاشورا در قالب هنر بیشترین تأثیر را در جامعه دارد زیرا هنر ابزاری است که توانایی برقراری ارتباط با همه انسان ها و از طریق آن با برانگیختن احساسات را دارد. در افراد با عمق بخش قابل توجهی در افکار آنها تأثیر گذاشت و اصالت رویداد یا پیام و هدف یک رویداد را در قلب و ذهن مردم نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه عزاداری لحظه های عاشورا نقش ارزنده ای در تربیت و هدایت اقشار مختلف مردم دارد گفت: هنرمندی که شناخت کافی از واقعه عاشورا داشته باشد می تواند هنر عاشورا را به درستی تبیین کند.

حجت الاسلام جعفرزاده عاشورا را بزرگ ترین و مهم ترین ویژگی فرهنگی ملت های آزادی خواه مسلمان برشمرد و گفت: عاشورا به عنوان فرهنگی اثرگذار، هدایت گر و حیات بخش در تار و پود زندگی ما تنیده شده است.

وی به نقاط قوت فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: همه نقاط قوتی که در کشور داریم نشات گرفته از فرهنگ غنی عاشورا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روحیه انقلابی گری، ایثار و ایثار را یکی از ثمرات ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه دانست و گفت: همین روحیه است که حماسه های ماندگار هشت سال دفاع مقدس را آفریده است. حفاظت در کشور و سپس در عرصه های مختلف، شاهد ایجاد نشانه های ایثار و ایثار در عرصه هایی مانند وقوع بلایای طبیعی، شیوع ویروس کرونا و سایر عرصه هایی هستیم که نیاز به روحیه خودخواهی دارد. ایثار و جهاد.

این مبلغ اسلامی در پایان سخنان خود به ضرورت جهاد تبیین در لحظه کنونی پرداخت و گفت: روحانیون، مبلغان اسلامی و همه فعالان اجتماعی در این میدان غبارآلود که حاصل تلاش بی وقفه دشمنان است، می اندیشند. ماموریت سخت جهاد برای تبیین تانک ها بر عهده دارند زیرا تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان به ویژه در عرصه جنگ رسانه ای تبیین مشکل و روشنگری است.

وی به حضرت زینب کبری(س) به عنوان الگوی جهاد تبیینی برای فعالان این عرصه اشاره کرد و گفت: جهادگران عرصه جهاد تبیینی می توانند پس از عاشورا خطبه های حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(علیه السلام) را مطالعه کنند. می توانند با تعمیق فعالیت های خود به نتایج بهتری دست یابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید