فرهنگ عاشورایی عامل ایجاد ایران قدرتمند/ مبارزه با اغتشاشات جز با روحیه عاشورایی امکان پذیر نیست


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888120

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه گفت: فرهنگ مقاومت الگوی بهتر از عاشورا ندارد از این رو در مکتب حسینی این فرهنگ عاشورا است که عاملی قوی در آفرینش ایران زمین شده است. امروز.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با یزدرسا ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار داشت: یکی از مهمترین پیام های عاشورا برای پیروان. راه عزت، آزادی، حق خواهی و مبارزه با دروغ، پیام مقاومت است.




مقاومت، مهمترین پیام عاشورای حسینی

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم صبر و مقاومت را یکی از شاخصه های جامعه ایمانی می داند و رمز پیروزی بر دشمن را همین است و می فرماید اگر با جبهه باطل مواجه شدید. بیست مرد با روحیه صبر و مقاومت حداقل از دویست نفر پیشی خواهی گرفت و آنها را پیروز خواهی کرد.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: شواهد تاریخی با الهام از سیره اولیای الهی نشان می دهد که صبر آغاز پیروزی است، لذا واقعه عاشورا نیز مانند متن درس دینی، آموزه بزرگ آن این است که مقاومت در برابر قدرت های مسلط جبهه باطل و لابی های قدرت و زور و ترفند دفع و انزوا آنهاست.

حسینی تصریح کرد: بازخوانی گفتمان مقاومت در اندیشه رهبر معظم انقلاب که به ویژه در گام دوم انقلاب تجلی پیدا می کند، باید به عنوان یک راهبرد حکومتی تلقی شود، چرا که راهنمای عملی است. عموم مردم، به ویژه جوانان، و همچنین دولت.

وی با بیان اینکه قطعا مقاومت عنصر اصلی مولد قدرت ملی است و ایران قدرتمند نیازمند ایران مقاوم است، افزود: اقتدار محصول مقاومت است و فرهنگ مقاومت الگوی بهتر از عاشورا ندارد، لذا در مکتب حسینی این است. فرهنگ عاشورا که امروز به ایران قوی تبدیل شده است.


امروز فرهنگ عاشورا عاملی برای ایجاد ایران قدرتمند شده است

وی درس عاشورا را برای همه نسل ها و اعصار مقابله با خشونت طلبان و مستکبران دانست و یادآور شد: امروز درس عاشورا در پرتو تداوم انقلاب اسلامی و صدور آن به دنیا، گفتمان سازی را ایجاد کرده است. مقاومت با تشکیل جبهه مقاومت در جهان اسلام و عظمت شرق و غرب را در هم شکست و اسرائیل را در آستانه سقوط قرار داد و روز به روز بر عزت و شوک اسلام و مسلمین افزود و حجاب را از سر راه برد. چهره شنیع حامیان و مروجین اسلام آمریکایی و جبهه های تکفیری و داعش و سلفی ها را ویران و قدرتمند و پویا ساخت و به فضل الهی سکویی پدید آمد که به اوج موعود رسید.

حسینی گفت: این فرهنگ عاشورا و شعار حضرت سیدالشهدا علیه السلام است که با ایثار و ایثار، قدرت جهانی خود را در پرتو ایران قدرتمند و تکیه بر ارزش های الهی و اسلامی به نمایش گذاشت. و ایثار حافظان حرم از جمله فاطمیون، زنبیون، حیدریون، حزب الله و انصارالله توانستند مثلث شیطانی توطئه های یهودی، عربی و غربی را در قالب بیداری اسلامی و تشکیل هسته های مقاومت در جهان اسلام شکست دهند. مقاومت در برابر گفتمان جهانی را ثمره ناب اندیشه عاشورایی قرار داد.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: حرف درست این است که در این ایام عاشورا یاد و خاطره بنیانگذار مکتب عاشورا امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری را برای حفظ فرهنگ گرامی بداریم. عاشورا که گنجینه سیاسی و دینی ما و پشتوانه ای غنی برای مردم سازی در تداوم قیام و مبارزه و انقلاب است هدف ماست و با بهره گیری از دو سنگ بنا و مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر الهی خود را ادا کنیم. وظیفه و زدودن غبار بدعت و تحریف از چهره دین و حقایق انقلاب اسلامی. بیا بریم


قیام عاشورا نقطه عطفی در جهان بشریت است

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود، قیام عاشورا و واقعه کربلا را نقطه عطفی در تاریخ اسلام و جهان بشریت دانست و گفت: تأثیر این واقعه بر زندگی مسلمانان جهان و دیگر آزادی ها- مهرورزی به مردم به گونه ای است که حتی در تاریخ اسلام نیز اتفاقات کمی رخ داده است، این وسعت بر جریان زندگی بشر تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: عاشورا واقعه ای بود که در مجامع خاص و عمومی در همه اعصار نقل می شد و بحث می شد و اهل فکر و اندیشه و قلم درباره آن می نوشتند، حقیقت ماجرا این است که اکسیر وجود امام حسین علیه السلام است. بر او بالاترین قطب مغناطیس زندگی است، زیرا رهبر انقلاب در کربلا مردی است که عشق و عقل، عرفان و حجت، دین و سیاست، دنیا و آخرت، شور و شعور، شعر و شمشیر را در هم می آمیزد. ، روح و جسم، اندیشه و فقه، زمین و آسمان و منشوروار در هر سو و گوشه زندگی اجتماعی درخشش خیره کننده ای داشته و دارد.


مقابله با وسوسه ها جز با روحیه عاشورایی امکان پذیر نیست

این سخنران توانا یکی از آثار ماندگار عاشورا را تأثیر آن در دفع قیام عنوان کرد و افزود: یکی از جنبه های ضروری قیام عاشورا مقابله با قیام است و امروز یکی از کاربردی ترین آثار وجود عاشورا است. مبارزه بی امان با ناآرامی و فساد. . در شرایطی که قیام های داخلی و خارجی در جهت اصل نظام یا حداقل اسلامی شدن نظام باشد، دفع این قیام ها جز با روحیه جهاد و عاشورا امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: تحریم، تحریک و فشار اقتصادی دشمن با هدف دور کردن مردم از میدان انقلاب است. آنها به خوبی می دانند که وقتی می توانند میدانی را پیدا کنند که مردم در آن میدان نباشند، با ایجاد همزمان جنگ اقتصادی، جنگ روانی و جنگ فرهنگی، می خواهند مردم را در تنگنای روحی، روانی و معیشتی قرار دهند و ایجاد کنند. فضای یأس و ناامیدی و در نهایت با تشویق به فساد و ابتذال به ایجاد یک اندلسی دیگر در همان زمان.

وی افزود: رهبر بصیر ما به این توطئه‌گران گفت اگر بخواهند به ما فشار بیاورند عاشورا را تکرار می‌کنیم. معنای کلام این است که عاشورا مکتب مقاومت است و اگر جبهه باطل بخواهد با ترفندهای خود مردم را فریب دهد و عصیان ایجاد کند تنها جوابش قیام عاشورا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید