روحیه تمدن پیشرفته کردها هرگز با اغتشاشات هماهنگ نیست/تحلیل رهبری باید در نقشه راه دولتمردان گنجانده شود.


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904417

فرشادان گفت: مقام معظم رهبری با این تعبیر که «کردها یکی از پیشرفته ترین ملت های ایرانی هستند و به فکر وطن، اسلام و نظام هستند» به درستی تأکید کردند که روحیه تمدن پیشرفته کردها هیچ گاه با هم هماهنگی ندارد. بی نظمی و اینکه حقوق کردها درست است، آنها در طول تاریخ شورشی نبودند و نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، سید مهدی فرشادان نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تذکر شفاهی در جلسه روز سه شنبه پنجم مهر ماه 1401 شورای اسلامی گفت: پس از اخیر وقایع کشور در چنین نقطه عطفی، رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم کرد یکی از پیشرفته ترین ملت های ایرانی و علاقه مند به میهن، اسلام و نظام هستند.

وی افزود: مخاطبان این سخنرانی چه کسانی هستند، فقط کردها، مسئولان کشور و ارتش یا افکار عمومی؟ بدون شک این تعبیر در نوع خود حامل پیام مهمی برای ملت ایران و مسئولان نظام است. با این تفسیر به موقع، رهبری به درستی تأیید کردند که روح تمدن پیشرفته کرد هرگز با شورش سازگار نیست و کردها در طول تاریخ شورشی نبوده اند و نیستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما باید تشخیص داد که چرا در روزهای اخیر بخشی از جامعه و فرزندان ملت دچار التهاب و ناآرامی شده اند. عده ای از مخالفان و معاندان به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب ریختند و عده ای سعی کردند جامعه را دوقطبی کنند. اینجا بود که رهبر انقلاب از کردها به عنوان پیشرفته ترین مردم ایران اسلامی یاد کردند و همزمان با اعتراضات و شورش ها، از کردها یاد کردند. این پرسش نیاز به تحلیل جدی و تحلیل جامعه شناختی دارد.

فرشادان تصریح کرد: تحلیل رهبری و درک او از کردها باید در گفتار و نقشه راه دولتمردان و مدیران ارشد و نهادهای فرهنگی، اجرایی و سیاسی لحاظ شود. چرا که در طول 43 سال گذشته انقلاب، این کردها بودند که حماسه مدیریت و پاسداری از مرز را آفریدند. در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، کردها هزینه زیادی نکردند. در تمام انتخابات و مناسبت ها و روزهای کشور، کردها پای ثابت همکاری و همراهی رژیم بودند.

نماینده مردم سنندج در مجلس همچنین خواستار بی توجهی به اشتباهات جوانان مرتکب جنایت و همچنین گفتگو با منتقدان دستگاه قضایی شد و گفت: به عنوان نماینده کردستان تقاضا دارم دستگاه قضایی و نهادهای ذیربط در استان کردستان برای رفع نگرانی و نگرانی والدین برای آزادی فرزندان مرتکب خطا و پشیمانی. چرا که این بیانات رهبر معظم انقلاب حجیت سند بلندپایه ای دارد که فرمودند همه اختیارات یکسانی ندارند اما جوانانی هستند که به دلیل هیجان ناشی از تماشای یک برنامه تلویزیونی به خیابان می روند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید