مرعشی: دولت رئیس جمهور صورت مسئله معیشت و سفره را پاک کرده است/ ایجاد شورای اعتدالیون امکان پذیر نیست

مرعشی: دولت رئیس جمهور صورت مسئله معیشت و سفره را پاک کرده است/ ایجاد شورای اعتدالیون امکان پذیر نیست

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: این حزب از تشکیل شورای اعتدالیون استقبال می کند، اما تشکیل شورای اعتدالیون متشکل از خاتمی، ناطق، روحانی و لاریجانی از نظر سیاسی امکان پذیر نیست.

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران، تشکیل شورای اعتدالیون متشکل از آقایان خاتمی، ناطق نوری، روحانی، لاریجانی و خمینی را از نظر سیاسی غیرممکن دانست و ادامه داد: هیچ یک از این شخصیت ها در موقعیت و موقعیتی نیستند. موقعیتی برای اتخاذ چنین ابتکاری.اعتصاب

به گزارش انصاف نیوز، حواشی این گفتگو را در ادامه می خوانید:

ایجاد شورایی از این افراد ایده خوبی است، اما تنها با یک ایده هیچ اتفاقی نمی افتد. در واقع عمل حرفی نیست. اگرچه تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است، اما با هر حرکت سیاسی جمعی که به کشور کمک کند به سمت عقلانیت و اعتدال حرکت کند موافقیم.

نه تنها این افراد به سیاست اعتدالی اعتقاد دارند، بسیاری از مردم کشور نیز با گفتمان اعتدالی موافق هستند، اما شرایط به گونه ای شده است که تندروها جایگاه خود را به دست آورده اند.

بسیاری از مخالفان آقای هاشمی هستند که از عدم حضور ایشان در فضای سیاسی کشور بسیار خوشحال هستند. اکنون کسانی در قدرت هستند که مدعی شدند بدون حل مشکلات خارجی و رنگ آمیزی به توده های مردم می توانند مشکلات کشور را حل کنند، اما چهره مشکل را پاک کردند.

تز ما این است که تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است، یعنی شورایی تشکیل نشده است، اما تاکید می کنم اصل این اقدام یعنی جمع افرادی که رویکرد معتدل دارند، تجربه دارند و معتقد به حذف نیستند. دیگری یا دیگران رویداد مبارکی است. کشور به افرادی نیاز دارد که معتقد باشند همه اندیشه ها باید در مشکلات کشور دخیل باشد و حذف افکار و سلایق دیگر نه ممکن است و نه مطلوب.

حزب کارگزاران از تشکیل شورای اعتدالیون استقبال می کند و از هیچ کمکی که منجر به تقویت گفتمان عقلانیت شود دریغ نخواهد کرد. نه تنها این، بلکه از میانه‌روهایی که نام بردید می‌خواهیم به نظام کمک کنند تا به مسیر اصلی خود که در شعارهای انقلاب ۵۷ منعکس شد، بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید