بیانیه دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: دلیل پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای، انتخاب رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور است. این موضوع در پیام های دریافتی واسیلی به صراحت عنوان شده بود / تا انتخابات 1400 پیشرفتی در پذیرش عضویت ایران مشاهده نشد.

بیانیه دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: دلیل پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای، انتخاب رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور است.  این موضوع در پیام های دریافتی واسیلی به صراحت عنوان شده بود / تا انتخابات 1400 پیشرفتی در پذیرش عضویت ایران مشاهده نشد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت مدعی شد که تا قبل از انتخابات 1400 هیچ پیشرفتی در پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای حاصل نشده است و گزارش های دریافتی انتخاب آقای رئیسی را دلیل اصلی پذیرش عضویت عنوان کرده است.
احسان صالحی در توییتر خود نوشت:

دو سال پیش، چند روز پس از انتخابات 1400، اعضای مهم شانگهای پیام دادند که در نشست آتی از مخالفت قبلی خود با عضویت ایران در این سازمان صرف نظر خواهند کرد تا پس از 16 سال ایران از عضویت ناظر خارج شود. به عضو اصلی

در سال 2014، دولت قبلی تلاش کرد ترکیب را تغییر دهد، اما به دلیل مخالفت برخی از اعضای اصلی به جایی نرسید.

برخلاف ادعای مقام سابق وزارت خارجه، تا انتخابات 1400 پیشرفتی در پذیرش عضویت ایران حاصل نشد و گزارش های دریافتی به وضوح نشان می دهد که انتخاب آقای رئیسی دلیل اصلی پذیرش عضویت بوده است.

بازگرداندن نقش و نفوذ ایران در سازمان های منطقه ای و بین المللی یکی از سیاست های همیشگی دولت در این دو سال بوده است. پیگیری عضویت در گروه بریکس که عمدتا مبتنی بر همکاری های اقتصادی و مبادلات مالی است با این رویکرد و به صورت جدی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید