دعوت رئیس جمهور به برجام محاسبات ناعادلانه در جهان غرب را خدشه دار می کند/ مقاومت در برابر سیاست های ظالمانه با عضویت ایران در برجام


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878589

جعفر کنادباشی با بیان اینکه دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای همکاری بوده و می تواند بسیار باشد، گفت: این دعوت نشان می دهد که جایگاه ما در دنیا بسیار قوی است و در مسیر استعماری قرار نداریم و می توانیم استراتژی اقتصادی خود را تغییر دهیم. سودآور گسترش دهید و به سمت یک اقتصاد بی عیب حرکت کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان، جعفر کنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل؛ وی در خصوص دعوت رسمی رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای حضور و سخنرانی در اجلاس بریکس و بریکس به اضافه اقتصادهای نوظهور جهان، گفت: این دعوت یک دعوت مبتنی بر مسائل تبلیغاتی نیست، بلکه بر اساس واقعیت های کشورهای جهان است که کار می کنند. و به دنبال همکاری با یکدیگر برای حل محاسبات اقتصادی ناعادلانه حاکم بر جهان غرب.

وی ادامه داد: کشورهایی که جزو کشورهای بریکس هستند که جزو برجام هستند عملاً می توانند کشورهایی با فرصت های اقتصادی خوب و بازارهای خوبی برای یکدیگر داشته باشند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز کشوری است که از ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی در تمامی محصولات جغرافیایی، معدنی، فناوری و کشاورزی برخوردار است و می توان از این موضوع جدای از روابط استعماری، نه تنها از نیازهای ایران بلکه به خوبی بهره برد. موارد سودمند متقابل برای هر مجموعه اقتصادی.

وی تاکید کرد: دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای همکاری است و می تواند بسیار سودآور باشد و این نشان می دهد که جایگاه ما در دنیا بسیار قوی است و در مسیر استعماری قرار نداریم.

قندباشی گفت: زمانی که گروه بریکس احساس کرد در منطقه نابسامانی اقتصادی قرار داریم دعوت شدیم و در ازای ظرفیت و بازار خوبمان به عضویت این مجموعه درآمدیم.

وی ادامه داد: اما موضوع دیگر این است که گروه بریکس می خواهد همزمان با همکاری های اقتصادی از سلطه دلار خلاص شود تا از شر آنچه که اقتصاد آمریکا و غرب از طریق دلار در اقتصاد جهان تحمیل می کنند، خلاص شود. “

این کارشناس بین الملل گفت: این گروه ها معتقدند روابط اقتصادی، مبادلات و مبادلات باید به صورت غیر دلاری انجام شود و این به استراتژی ما کمک می کند. بنابراین استراتژی ما این است که فعالیت اقتصادی خود را گسترش دهیم و جایگزین اقتصادی خود را فعال کنیم و به سمت یک اقتصاد بی عیب حرکت کنیم.

وی گفت: عضویت در چنین گروهی با راهبرد ما همخوانی دارد، به ویژه اینکه در این راهبرد اقتصاد آمریکا که سعی دارد به ما فشار بیاورد و ضربه بزند، سعی در مقابله با این سیاست های ظالمانه داریم. در واقع این دعوت راه را برای صادرات و واردات و همچنین مقابله با استعمار احتمالی هموار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید