آمریکا: هیچ پیشرفتی در اقدامات ایران در منطقه ندیده‌ایم/ ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد

آمریکا: هیچ پیشرفتی در اقدامات ایران در منطقه ندیده‌ایم/ ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی روزانه شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران در مورد مسائل مختلف پاسخ داد.

میلر در پاسخ به سوالی مبنی بر توافق ایران و عربستان برای احیای روابط و تعیین سفیر برای یکدیگر گفت: نظری در مورد تعیین سفیر جدید ندارم. این مشکل بین ایران و عربستان سعودی است. همانطور که قبلاً گفتیم، ما از ادامه تعامل دیپلماتیک در منطقه استقبال می کنیم.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا، وی ادامه داد: البته اگر این گونه تعاملات دیپلماتیک بتواند ایران را به سمت محدود کردن فعالیت های جنایتکارانه خود در منطقه سوق دهد، از آن حمایت خواهیم کرد. ما همچنان ایران را در قبال فعالیت هایش در منطقه مسئول می دانیم.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره تمرینات نظامی جنبش مقاومت حزب الله در جنوب لبنان گفت: ما بر موضع خود تاکید می کنیم که حزب الله همچنان یک سازمان تروریستی خارجی و یک سازمان تروریستی جهانی است.

پیشنهاد ویژه
لیزر موهای زائد عوارض لیزر موهای زائد اصلاح لبخند سفید کردن دندان با مواد خاص در 1 جلسه آیلتس دوره آیلتس ترجمه آیا می خواهید در آیلتس به نمره مورد نظر خود برسید؟ بنابراین، آیا شرکت در کنکور، آموزش کنکور، برنامه ریزی کنکور، تضمینی است، آیا به دنبال آینده ای پر از فرصت هستید؟ امتحان ورودی خود را از اینجا برنامه ریزی کنید

بر اساس این گزارش، میلر در ادامه مدعی شد: «حزب‌الله بیشتر به فکر منافع خود و حامی خود یعنی ایران است تا مردم لبنان.» من می‌خواهم به این واقعیت اشاره کنم که نخست‌وزیر لبنان گفته است که این اتفاق رخ داده است. تنزل رتبه و حاکمیت لبنان و می افزاید که امنیت و ثبات لبنان را تهدید می کند.

وی درباره برنامه هسته ای ایران نیز گفت: اصل برای دولت. [بایدن] او یک اولویت دارد و آن این است که نباید اجازه داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. ما همیشه معتقد بوده و هستیم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این راه حل است، اما هیچ پیشرفتی در اقدامات دولت ایران در منطقه مشاهده نکرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید