اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره رد کلیات بودجه: برخی از نمایندگان احساس کردند که در صورت عدم تصویب به بعد از انتخابات اسفندماه موکول می شود/ برخی از نمایندگان از تخصیص بودجه به حوزه های انتخابیه خود یا استانی گلایه داشتند. مدیران؛ به صراحت گفتند در بحث بودجه تلافی می کنیم

اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره رد کلیات بودجه: برخی از نمایندگان احساس کردند که در صورت عدم تصویب به بعد از انتخابات اسفندماه موکول می شود/ برخی از نمایندگان از تخصیص بودجه به حوزه های انتخابیه خود یا استانی گلایه داشتند. مدیران؛  به صراحت گفتند در بحث بودجه تلافی می کنیم

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره رد کلیات لایحه بودجه 1403 گفت: برخی از نمایندگان تصور می کردند در صورت تصویب نشدن آن به بعد از انتخابات اسفندماه موکول می شود که رئیس مجلس آن را رد کرد.

سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای دولت در گفت و گو با خبرنگاران درباره دلایل رد کلیات لایحه بودجه توسط مجلس، اظهار داشت: بر اساس آیین نامه دولت یک هفته فرصت دارد تا تغییرات و تغییراتی را اعمال کند. این لایحه را به مجلس بیاورید چرا که امسال برای اولین بار در آیین نامه داخلی مجلس تغییراتی ایجاد شد و مقرر شد این بودجه در دو مرحله ارائه شود.

وی ادامه داد: برخی از ایراداتی که نمایندگان مجلس در روز گذشته مطرح کردند مربوط به صحبت هایی بود که در مورد هزینه و هزینه مثلاً در مورد گندم می گفتند. اگرچه در قسمت اول قرار بود به مجلس ارائه نشود، اما فقط سقف منابع و درآمد دولت را مشخص می کرد و سپس در مرحله دوم جداول و توزیع اعتبارات موسسات را مشخص می کرد. ارایه شده.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ابهاماتی وجود داشت، مثلاً در بحث افزایش مالیات در حالی که دولت در دو سال اخیر فرار مالیاتی داشت یا شبهاتی که در مورد بازنشستگان مطرح شد. البته رئیس سازمان بودجه برنامه در این باره توضیح داد و قول داد که مشکل حل شود. مسائل جمعی دیگری نیز وجود داشته است، مثلاً برخی از نمایندگان از تخصیص اعتبارات به حوزه های انتخابیه خود گلایه دارند یا از مدیران استانی که به صراحت گفته اند به بحث بودجه پاسخ خواهیم داد. امیدواریم با همدلی دو قوه به تصویب برسد.