نمایندگان مردمی که در صف حمایت از رئیس جمهور بودند امروز صدای بلندتری دارند/ برخی از نمایندگان می گویند در حوزه های انتخابیه به دلیل حمایت مطلق دولت فعلی حرفی برای گفتن نیست.

نمایندگان مردمی که در صف حمایت از رئیس جمهور بودند امروز صدای بلندتری دارند/ برخی از نمایندگان می گویند در حوزه های انتخابیه به دلیل حمایت مطلق دولت فعلی حرفی برای گفتن نیست.

روز جدید یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمایندگانی که برای حمایت از رئیس جمهور در صف ایستاده بودند، اکنون با صدای بلندتر اعتراض می کنند و می خواهند وانمود کنند که حمایت ما حمایت بی چون و چرای نیست و شاید بتوان گفت چشمی به رای مردم برای دور بعدی دارند.

محمود صادقی درباره اینکه امروز پس از گذشت یک سال از تحلیف دولت، نمایندگان مجلس با نامه نگاری بیش از 240 نماینده به رئیس جمهور برای شرکت در انتخابات و درخواست کاندیداتوری، لب به انتقاد گشودند، گفت: پیش از این انتخابات ریاست جمهوری، در واقع مجلس، اقدام ایشان نوعی تصویر منفعلانه از خود به آقای رئیسی نشان داد و این تصویر تا مدت ها بر مجلس سایه افکند، از جمله در بحث رای اعتماد به کابینه، که در آن جلسه رای اعتماد به کابینه می شود. با همان استعاره بدون انتقاد مناسب به کابینه رأی دادند. این اقدامات باعث شد تا نمایندگان به وزیر ضعیفی رای دهند که جز شوف چیزی بلد نبود اما وی پس از کمتر از یک سال مجبور به استعفا شد.

این عضو سابق شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دولت در مجلس نقطه ضعفی دارد و آن پایین بودن میزان حمایت از رای مردم است، تصریح کرد: با این حال نمایندگان در حوزه های انتخابیه موظفند در ارتباط مستقیم با مردم باشند. رای دهندگان، و امروز، در یک سال، خودشان با رای دهندگان روبرو می شوند. چون مشکلات مردم بیشتر است. البته بحث انتخابات بعدی هم مطرح است.

وی با بیان اینکه در سطح جامعه روز به روز گلایه ها از دولت آقای رئیسی بیشتر می شود، تصریح کرد: اگرچه برخی به دلیل تبلیغات برخی سکوت کرده اند، اما با برخی از نمایندگان در ارتباط هستم می گویند ما به خاطر حفاظت مطلق به پای صندوق های رای می رویم.

صادقی خاطرنشان کرد: این نهاد با وجود تمام ضعف های امروز مجلس، جنبه قوی دارد زیرا نهادی است که نمایندگان آن با مردم در ارتباط هستند و در آن پژواک اعتراضات مردمی به گوش می رسد.

وی خاطرنشان کرد: جالب است که نمایندگان مردمی که برای حمایت از آقای رئیسی صف آرایی کردند، امروز صدای بیشتری دارند و به نوعی می خواهند به افکار عمومی وانمود کنند که حمایت ما یک حمایت بی چون و چرا نبوده و شاید بتوان گفت که برای دور بعد گوشه چشم است رای مردم را دارند، البته فکر می کنم دلیل اصلی آن ضعف بزرگ دولت از نظر کارآمدی است.

صادقی با توجه به اینکه زمانی تبلیغات در دولت کار می کرد اما امروز نمی توان با همین سبک و سیاق مردم را اداره کرد، گفت: شاید سطحی از افکار عمومی که در این طیف هستند به این تبلیغات راضی شوند اما در حال حاضر، سطح دسترسی افراد به اطلاعات به صفحه تلویزیون محدود نمی شود. رسانه در دسترس است و هر فردی رسانه شده است.

وی گفت: ناکارآمدی بیش از حد دولت و ضعف هایی که در زندگی روزمره مردم دارد روز به روز آثار خود را بیشتر نشان می دهد و به تعبیری توده مردم که نشانگر کارآمدی دولت است کمتر می شود. تا روز به روز مردم علاقه ای به این گونه تبلیغات و این رفتارها نداشته باشند. او به تصویر خود تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید