حوزه های انتخابیه با حداقل 5 خانوار دائمی برق دارند


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892834

دلیل کمبود برق و گاز روستای «بیدهان بردسیر» چیست؟

روستای بندر جسرود شهرستان بردیر دارای 29 خانوار و فاقد برق و گاز است. این منطقه از توابع روستای بیدخوان خارج از طرح هادی است که ساکنان دائمی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در روزهای اخیر یکی از مخاطبین این پایگاه خبری با ارسال استعلام خواستار پیگیری شد. روستای بندر جسرود از توابع روستای بیدخوان شهرستان بردسیر با 29 خانوار می باشد، این روستا دارای مناظر زیبا و منطقه کوهستانی و گردشگری با جاذبه های گردشگری (یخچال طبیعی) بدون برق و گاز می باشد.

لازم به ذکر است این منطقه در چهار کیلومتری روستای ده بالا بیدخوان قرار دارد و با وجود اینکه پیمانکار گازرسانی پروژه گازرسانی را انجام می دهد اما این بندر مشمول طرح گازرسانی نیست و این منطقه بسیار سرد و مورد بی توجهی مسئولان قرار دارد. این شهر واقع شده است، لطفا صدای این افراد را به گوش مسئولین استانی به ویژه فرماندار دکتر فداکار برسانید.

روستای بوندر جسرود دارای جمعیت فصلی و خارج از طرح هادی است

به گزارش تماس این پایگاه خبری، برق این بندر نزدیک به 5 سال است که از سوی دولت قبل درخواست شده و هر بار به دلیل بی توجهی مسئولان ذیربط کاری انجام نشده است.

مهدی امامی در گفتگو با راه آرمان; وی در این خصوص گفت: منطقه مذکور بخشی از روستای بیدکوان و خارج از طرح هادی است که ساکنان دائمی ندارد و ساکنان آن فصلی هستند یعنی با فرا رسیدن فصل برداشت مردم کوچ کرده و به منطقه می روند و وقتی فصل برداشت تمام می شود به شهر بردسیر برمی گردند.

فرماندار مرکزی شهرستان بردسیر فاصله تا روستا را طولانی و منطقه صعب العبور عنوان کرد و گفت: نامه ای به شرکت گاز شهرستان های بردسیر و کرمان نوشته ایم و کار در حال انجام است که اگر در این حوزه علاوه بر اینکه طبق توافق و قرارداد بیست و پنج درصد کار می تواند در این زمینه انجام شود. این مشکل آماده است.

تامین آب منطقه با همکاری سپاه

وی بیان کرد: اما با توجه به اینکه این منطقه ساکن دائمی ندارد و به هر روستا بر اساس سرشماری مسکن سال 1394 و جمعیت ساکن خدمات رسانی می شود، هر مشتری که خواهان گازرسانی است باید هزینه زیادی را در آنجا خرج کند. اما ما سعی می کنیم این کار را انجام دهیم.

امامی با بیان اینکه متاسفانه این منطقه آب و برق ندارد، تصریح کرد: جلسه ای با همکاران سپاه و بسیج سازندگی داشتیم تا در خصوص آب شرب منطقه اقدام شود و گاز استان باید در مورد گازرسانی تصمیم گیری کند. .

فرماندار مرکزی شهرستان بردسیر گفت: در خصوص تامین برق منطقه نیز نماینده مردم بردسیر در مجلس از یک سال گذشته پیگیر این موضوع بوده که بودجه و هزینه برای این امر بسیار بالاست.

مسئولان استانی باید به طور جدی بر مسائل خدماتی نظارت داشته باشند

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان; وی بیان کرد: در مناطقی که ساکن دائمی ندارند، برای نگهداری دکل و تجهیزات برقی با مشکل مواجه هستیم و بر اساس مصوبات و بخشنامه های وزارت نیرو، هر جا که بیش از ده خانوار دائمی وجود داشته باشد، برق تامین می شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در شورای اسلامی ادامه داد: در دو شهر بردسیر و سیرجان جایی نداریم که پنج خانوار در طول سال دائماً حضور داشته باشند و برق منتقل نشود و سوال مذکور باید مطرح شود. از سوی استاندار برق استان درخواست شود. مهم این است که مسئولیت آن را بپذیریم.

وی تصریح کرد: درخواست من به عنوان نماینده مجلس از مسئولان استانی این است که با جدیت بیشتری این موضوعات را پیگیری کنند تا مردم از خدمات آب، برق، گاز، مخابرات و اینترنت حداکثر بهره را ببرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید