«حداکثر هزینه هر نامزد در حوزه انتخابیه» زیر ذره بین وزارت کشور می‌رود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: طبق قانون، حداکثر قیمت هر نامزد در حوزه انتخاباتی توسط وزارت کشور تدوین و به تایید شورای کنترل مرکزی می رسد.

به گزارش خبرگزاری موج


محسن اسلامی در گفت وگویی با بیان اینکه هیئت های نظارت و شورای نگهبان تا 23 آذرماه فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان را اعلام کنند، گفت: بر اساس ماده 83 قانون جدید انتخابات شوراي اسلامي از زمان ثبت نام نامزدها هرگونه تبليغ مستقيم يا غيرمستقيم ممنوع بوده و جرم محسوب مي شود و ارائه ليست انتخاباتي در اين مدت توسط احزاب و گروه هاي سياسي كه مجوز اخذ كرده اند مجاز نيست. طبق ماده 10 از کمیسیون حزب کار می کنند.

دبیر ستاد انتخابات گفت: بررسی صلاحیت هیأت های کنترل به پایان رسیده و تا 23 آذرماه به اعتراض کاندیداها رسیدگی می کنند.

جزئیات مکانیسم شفافیت مالی انتخابات

وی با اشاره به سازوکار سامانه شفافیت مالی انتخاباتی افزود: در این سامانه فعالیت های تامین مالی ستاد انتخاباتی ثبت، رصد و رصد می شود. از 24 آذرماه برای تمامی متقاضیان پیامک با نام کاربری و رمز عبور ارسال می شود و آنها می توانند اطلاعات خود را ویرایش و تکمیل کنند. تمام کمک‌های اهدایی، افراد و گروه‌های سیاسی ایرانی و همچنین دارایی‌های شخصی افراد که در انتخابات هزینه می‌شود، وارد سیستم می‌شود. تمام هزینه ها باید در سیستم ثبت شود.

اسلامی گفت: براساس قانون انتخابات هزینه ها بر اساس 4 محور تشکیل ستاد انتخابات، برپایی اجتماعات مردمی، تبلیغات نامزد و حق الزحمه عوامل اجرایی است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی کشور وی افزود: طبق قانون حداکثر قیمت هر داوطلب در حوزه انتخابیه باید توسط وزارت کشور تدوین و به تصویب شورای کنترل مرکزی برسد. یعنی این حوزه در تبلیغات و تامین مالی سقف دارد و اگر رعایت نشود تخلف صورت گرفته است. احزاب و خیرین تنها می توانند 20 درصد از این سقف را تامین کنند. طبق قانون، حق الزحمه نقدی سهم غیر مادی نیز باید در سامانه ثبت شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به ماده 74 قانون جدید انتخابات شورای اسلامی گفت: دستگاه های کشوری موضوع ماده 5 مدیریت خدمات کشوری باید ظرفیت خود را برای تبلیغات نامزدها فراهم کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: در اوایل صبح 24 دی ماه سعی می کنیم نتایج بررسی صلاحیت را در سامانه قرار داده و از طریق پیامک به داوطلبان اطلاع رسانی کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟