بیانیه نماینده حوزه انتخابیه سراوان و هشدار به وزیر نیرو/ آبهای آلوده در مورد سهم دهقانان از شرقی ترین نقطه کشور؟!


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877761

نماینده حوزه انتخابیه سراوان در جلسه علنی مجلس به وزیر نیرو یادآور شد: 70 درصد جمعیت حوزه انتخابیه وی به ویژه روستاییان در انتظار 10 لیتر آب آلوده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، آب مایه حیات است که بدون آن زندگی غیر ممکن است و در بسیاری از امور به ویژه انجام فرایض دینی و اسلامی امروزه مردم با مشکلاتی مواجه هستند. سال‌هاست که مردم شرق کشور با چالش‌هایی روبه‌رو هستند، به طوری که در برخی نقاط سراوان آب آشامیدنی وجود ندارد و مردم از این چشم‌انداز رنج می‌برند.

به گفته برخی از مسئولان، سیرکان تنها شهری در کشور است که آبرسانی به ساکنان را به صورت آبرسانی می کند و به گفته ساکنان منطقه، آبرسانی منظم و کافی نیست.

تعدادی از روستاهای سراوان با این مشکل دست و پنجه نرم می کردند، اما سبزهای انقلاب اسلامی ایران برای محرومیت زدایی و مشکل تنش آبی در این منطقه جهادی عمل کردند و با همکاری وزارت نیرو آبرسانی عظیمی را راه اندازی کردند. پروژه

نطق دیروز ملک محمد فاضلی، نماینده حوزه انتخابیه سراوان در مجلس علنی، حائز اهمیت در اینجاست که به وزارت نیرو یادآور شد: 70 درصد جمعیت حوزه انتخابیه خود به ویژه روستاییان منتظر 10 لیتر آب آلوده هستند.

آب آلوده سهم روستاییان شرقی ترین نقطه کشور است!

به گزارش روابط عمومی و کانال اطلاع رسانی ملک فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان، وی در تذکر شفاهی روز گذشته در جلسه علنی مجلس گفت: 70 درصد جمعیت حوزه انتخابیه من به ویژه روستاییان منتظر هستند. روزانه 10 لیتر آب آلوده و دچار قطعی برق می شود.

در ادامه این گزارش آمده است که فصل کاشت خرما است و تعطیلی چاه های آب منجر به ریزش محصول خرما می شود.

بر اساس این گزارش، در پی انتقاد مالک فاضلی از وزارت جهاد کشاورزی و نیرو، پیشنهاد شد قطعی برق برنامه ریزی شده و هدفمند باشد تا آسیبی به کشاورزان وارد نشود و وزرا به وعده های خود عمل کنند.

میزان آب تامین شده جوابگوی نیاز مردم محلی نیست

سینا ملاشاهی کارشناس ارشد مرکز بهداشت سراوان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: نظارت لازم مرکز بهداشت سراوان در خصوص آب مصرفی به عنوان آب در مناطقی که آب لوله کشی ندارند.

وی افزود: به دلیل اینکه میزان آب تامین شده پاسخگوی نیاز مردم منطقه نیست، مردم مجبور به استفاده از آب غیربهداشتی هستند که می تواند آلوده و منجر به بیماری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شاید اگر مردم در منازل خود چاه حفر کرده باشند از آن استفاده کنند اما آموزش و توزیع لازم کلر و اندازه گیری کلر از منابع قابل مشاهده انجام می شود اما زمانی که بحران آب وجود دارد شروع می کنند. این امکان وجود دارد که منابعی که از آنها آب تامین می کنند از چرخه تحقیق خارج شوند.

ملاشاهی صنعتگر گفت: با توجه به مرز با پاکستان و رصد بیماری آلتور در آن کشور، جدی گرفتن این موضوع برای ما می تواند نگران کننده و بسیار مهم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید