صیانت کامل از مقام معظم رهبری از آبهای استان چهارمحال و بختیاری / کدام منافع چهارمحال و بختیاری در سفر وزیر نیرو پیگیری شد؟

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784140

گزارش سفر وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری؛

علی اکبر محرابیان علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مسئولان استانی، از پروژه‌های آب استان بازدید و با مردم گفت‌وگو کرد، هرچند که بسیاری از جلسات و نظرات وزیر نیرو در خصوص پروژه‌هایی بود که به غیر از مردم به نفع مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز گذشته برای بازدید یک روزه از پروژه های آبی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
وی در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان استان، در محل پروژه‌های آبی استان حضور یافت و با مردم گفت‌وگو کرد، هرچند که بسیاری از جلسات و نظرات وزیر نیرو در خصوص پروژه‌هایی بود که به نفع مردم است، متفاوت از مردم چهارمحال و بختیاری ، بود.

وزیر نیرو از ابتدای صبح تاکنون به هیچ یک از سوالات خبرنگاران درباره برنامه سفر، آگاهی از منابع آبی استان، پروژه حیاتی انتقال آب بن به بروجن و پروژه غیرمجاز و بدون مجوز زیست محیطی بهشت ​​آباد پاسخی نداده است. .


به نظر می رسد وزیر نیرو اصلاً مجبور به پاسخگویی به خبرنگاران، افکار عمومی و مردمی که به نشانه اعتراض در خیابان ها تجمع کرده بودند، نبود.


یکی از دیدارها با علی اکبر محرابیان و نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بود که اجرای طرح های ظالمانه و غیرمجاز انتقال آب در این استان به پایان رسید.

3ffa4199 5977 491c 8a6a 0f6dbe6dea54 خبر خاکستری

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در دیدار با وزیر نیرو گفت: در پیشگاه خداوند جوابی نیست.

وی با اشاره به اینکه امضا یا حکم خارج از عدالت ارزش لحظه مسئولیت را ندارد، زیرا اگر به دلایلی که در اطراف ما به اشکال مختلف ضایع شود، چیزی جز جهنم نخواهد داشت: این حکومت در مسیر ایمان است. خدا را شکر او حرکت می کند و تلاش می کند کارها را در جهت عدالت و کاهش تبعیض پیش ببرد.

نکونام گفت: ریاست و وزارت در این دولت موفق هستند اما به فرموده امام راحل همه این سمت ها برای خدمت به مردم است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور میدانی و نظارت دقیق گفت: بارها گفته شده که مردم از این دولت انتظارات زیادی دارند چون متفاوت است و با وجود اینکه به سمت اصلاحات اقتصادی پیش می رود، کارشکنی ها و موانع زیادی وجود دارد. او در راه است و از مردم می خواهد که با صبر و حوصله در این مسیر کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آزمون و خطا در این 42 سال باید چراغ راه باشد، زیرا پاسخ دادن در پیشگاه خداوند پس از این مدت بسیار سخت است، نه خدا، نه ندارم و نه. مردم قبول نمیکنن

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات برق در این استان یادآور شد: در روستای لبد مشکل برق وجود دارد و علیرغم اینکه مقام معظم رهبری از این روستا بازدید کردند و بر ایجاد شهر در آن تاکید کردند. هیچ اقدامی صورت نگرفت. معایب بسیاری. .

وی با اشاره به اینکه برق رسانی این روستا با ژنراتور و به مدت چند ساعت در روز انجام می شود، ادامه داد: در لبد و اولیای پایین مشکل دارد، برق برخی قسمت ها رفته است اما باید کار به اتمام برسد. .

0671a483 bd44 46c0 b350 fe5d80617fdc خبر خاکستری

در بحث آب نگذاریم کار به جایی برسد که حوصله مردم لبریز شود

نکونام تاکید کرد: موضوعات مطرح شده در این نشست آب بخشی از مسائلی بود که در دل مردم بود و مردم این استان با عزت، نجابت و صبر پشت سر نظام ایستادند و اگر اجتماعاتی داشتند به این دلیل بود که به استخوان‌هایشان رسیده بود، اما تا آنجا که می‌توانستند، نمی‌خواستند از کسی عذرخواهی کنند.

سخنگوی ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مردم این استان نگران تبعیض هستند، طرح بن بروجن با این همه هزینه، کار کارشناسی و قول دو رئیس جمهور برجای مانده است.

13cfda4a 2fa2 4254 ad44 5c5c394f4025 خبر خاکستری

کمبود آب صنعت چهارمحال و بختیاری بیکاری را در کشور به همراه داشته است

وی تاکید کرد: کار به جایی نرسد که صبر مردم کامل و انفجاری شود، زیرا اگر کار به این مرحله برسد دیگر قابل تحمل نیست، کمبود آب قابل توجه و محسوس است. در بسیاری از نقاط، آب در اکثر ساعات قطع است.

جمعه شهرکرد گفته‌ام: آبرسانی به بخش‌های صنعت با تانکر انجام می‌شود و دلیل اینکه نرخ بیکاری در این استان بالاست و رتبه‌های نخست را در این زمینه داریم تامین نشدن آب مورد نیاز صنعت است. .

وی گفت: مسائل و مشکلات مربوط به چهارمحال و بختیاری و استان همجوار نباید بین مردم سرایت کند و خود مردم استان همجوار متوجه می شوند که مشکل از منشا نیست، بلکه از مدیریت اشتباه است.

نکونام با بیان اینکه در زاینده رود به اندازه کافی آب جاری است و باید در استان همجوار مدیریت شود، تاکید کرد: اما انتقال آب از دریا و امثال آن باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه بهشت ​​آباد فاجعه بزرگی برای استان است، تونل آب های زیرزمینی را جذب می کند و استان را در معرض خشکی قرار می دهد، وزارت نیرو نباید اجازه این فاجعه را بدهد.

جمعه شهرکرد اضافه کرده ام: مردم چهارمحال و بختیاری الزامات عقلانی دارند و مانع انتقال آب نمی شوند، اما تصورشان این است که اکنون که 90 درصد آب از این استان به سمت اصفهان می رود، 10 درصد باقیمانده را باید در اختیار داشته باشد. مردم و مقدار موجود باید توسط انسان استفاده شود.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو نباید صدای استان را که بزرگ است بشنود و به استانی که صدای کوتاهی دارد توجه نکند و واقعیت ها و نیازها را ببیند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید