سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ استان قزوین است

راهنمای عزیزمان در این سفر به مدت چهار روز میهمان مردم قزوین بود و پس از گذشت حدود 18 سال از حضورش در دیار مینودری، خاطرات شیرین آن دوران همچنان در بین مردم قزوین باقی است و خواندن آن دور از دسترس نیست. از لطف ؛ خاطراتی که در انواع مختلف در ذهن افراد ذخیره می شود.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفر به استان قزوین با اقشار و اقشار مختلف دیدار کردند که مهمترین آنها می تواند پنج نفر باشد (دیدار با اقشار مختلف مردم قزوین 82.09.25 – دیدار با علما، روحانیون و اساتید حوزه های علمیه قزوین 25/09/82 – دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از قزوین 27/09/82 – دیدار با مسئولان استانی و جمعی از وزرای دولت هشتم 27/09/82 و دیدار با جمعی از نخبگان و دانشگاهیان قزوین در 7 شهریور 1361) با اشاره به اینکه در این پنج نشست مطالب مهم و بدیع نهفته است.

f6b0afd0 6350 4218 bf38 a87a29f8deda خبر خاکستری

* دیدار مردمی زیباترین قاب سفر رهبری به قزوین

یکی از زیباترین صحنه های سفر مقام معظم رهبری به قزوین، دیدار مردمی ایشان بود که در نزدیکی گلزار شهدا انجام شد. جلسه پر بود از مردمی که با شعارهای انقلابی عشق به ولایت فقیه را فریاد می زدند و یار سرازپا را به رسمیت نمی شناختند.

مقام معظم رهبری در این دیدار رهنمودهای ارزنده ای داشتند و در مورد مردم قزوین فرمودند: ما مردم قزوین را چه در ماجرای انقلاب و چه در همه حوادث بعد از انقلاب، جمعی از مردم مؤمن و مؤمن، مردم متدین با خلق و خوی مردمی که در کارهای بزرگ و کارهای خیر شرکت می کنند، اینها ساخته های دیرینه مردم قزوین هستند. مختص به دوره خاصی نیست که به تاریخ مراجعه کنیم، مناکب قزوین و منطقه قزوین و مردم قزوین را به صورت نمایشی می بینیم. اینها مهم هستند.

فرق است بین ملتی که ریشه تاریخی و فرهنگی دارد و ریشه در تاریخ دارد، با ملتی که ریشه در تاریخ ندارد. نه تاریخ دارد و نه خاستگاه و نه فرهنگی، ملت بزرگ ایران با همان تاریخی که در شهر کهن و عمیق شما می بینیم توانسته است در بین ملت های جهان به عنوان ملتی ریشه دار و کهن نمایندگی داشته باشد.

ad2e4f95 85e4 477f bc54 61224c81cb91 خبر خاکستری

سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین با نکات و مصوبات مهم و کلیدی همراه بود که زمینه ساز بسیاری از مسائل استان شد و اکنون در سالروز این سفر پربرکت نگاهی گذرا به این بیانات و مصوبات داریم.

دستاوردها و بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان قزوین محدود به یک حوزه نیست و همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و حتی مدنی را در بر می گیرد.

* تصویب 364 طرح برای رسیدن به سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب به قزوین.

سفر مقام معظم رهبری به قزوین دستاوردها و برکات فراوانی را در حوزه عمران استانی به دنبال داشت به طوری که در این سفر 364 طرح به تصویب رسید که در بخش های مختلف از جمله درمان، جهاد کشاورزی، راه و مسکن به تصویب رسید. بوده است.

وی در دیدار با مردم گفت: بعد از انقلاب نگاه به اقصی نقاط کشور – از جمله قزوین – نگاه ویژه ای بود و با دوره های قبل متفاوت بود؛ در حالی که این نگاه به اقصی نقاط کشور از جمله قزوین بود. ظاهر سرویس.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: خداوند متعال منابع طبیعی بسیاری را در اختیار مردم این منطقه قرار داده است. این استان دارای خاک حاصلخیز و کشاورزی و دشتی پربرکت است. آب نیز باید کنترل شود. برخی کار کرده اند، برخی دیگر باید کار کنند. مردم قزوین هم مانند سایر نقاط کشور از دولت و مسئولان انتظار دارند. انتظارات آنها درست است و باید برآورده شود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حس حرکت جوانان و صنعت در استان قزوین افزودند: این حرکت بسیار خوب نیاز به تقویت در موضوعاتی مانند تشکیل تیم های پژوهشی در صنعت، همکاری صنعت و دانشگاه و تشکیل تعاونی دارد. واحدهای صنعتی.”

496d8b3d da58 45df 8fae 8a41a3721391 خبر خاکستری

* هشدار رهبر انقلاب برای احیای دشت قزوین در 18 سال گذشته

وی کشاورزی استان قزوین را از برخی جهات مهمتر از صنعت آن استان دانست و با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دشت بسیار حاصلخیز قزوین افزود: استان باید این هدف را با جدیت دنبال کند و در عین حال به آن توجه کند. ایجاد صنایع مرتبط با کشاورزی

سفر رهبر معظم انقلاب به استان قزوین در حالی صورت گرفت که چند سالی بود که قزوین استانی و فاقد شرایط اعتباری و زیرساخت های مناسب بود و با این سفر طرح ها و پروژه هایی ایجاد و اجرا شد.

سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین رویکرد زیرساختی و فرهنگی داشت که همه ابعاد توسعه استان را در بر می گرفت.

همانطور که اشاره شد سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قزوین با تصویب 364 طرح همراه بود که نمونه هایی از آنها در این گزارش آمده است.

* خلاصه برنامه های مصوب رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سفر به استان

ابوالفضل جاری رئیس سازمان برنامه و بودجه قزوین در تشریح این مصوبات گفت: بیمارستان 200 تختخوابی، ورزشگاه 15 هزار نفری، بزرگراه قزوین – تاکستان و بزرگراه قزوین – بوئین زهرا از جمله این مصوبات و پروژه ها بود.

وی افزود: در این سفر مجموعه های هنری و ورزشی بسیاری ایجاد شد که 66 پروژه راه روستایی، 12 خانه بهداشت، 14 مدرسه، 13 پروژه عمران روستایی و 7 پروژه آبرسانی روستایی بود.

جاری ادامه داد: در حوزه مسکن زوج های جوان بیدستان 51 خانه طراحی و اجرا شده است.

این مسئول بیان کرد: در حوزه ورزش و جوانان 50 زمین ورزشی روستایی در روستاها و روستاها احداث شده است.

وی یادآور شد: در حوزه اقدامات امنیتی در زندان ها، کارگاه های اشتغال ایجاد کرده بودیم و به آزادی زندانیان نیازمند کمک می کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه قزوین با بیان اینکه دو سالن ورزشی در تاکستان و قزوین ساخته شده است، گفت: بازسازی 14 مدرسه در محمدیه، تاکستان، بوئین زهرا و راه اندازی مراکز آموزش فنی پرستاران در محمدیه، بوئین، زهرا و قزوین یکی از این مراکز بود. برکات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین.

07a55b5e 0b97 451d b74e 0d9c0f4b5c65 خبر خاکستری

جاری گفت: 17 پروژه در حوزه بنیاد مسکن در دست اجراست که از این تعداد 200 مسکن مستضعفین در شهرستان بیدستان ساخته و واگذار شده و 1700 مسکن و 500 مسکن استیجاری اجرا شده است.

وی افزود: تکمیل 12 خانه بهداشت و تجهیز بیمارستان بوعلی و ساخت دانشکده بهداشت و دانشکده پیراپزشکی در قزوین از جمله مصوبات این سفر بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: مجموعه فرهنگی نبویه در سفر رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد که از برکات این سفر نیز بود.

جاری گفت: در حوزه سازمان جهاد کشاورزی، ایجاد مجتمع گلخانه ای در قزوین، تاکستان و بوئین زهرا، 50 حوضه ذخیره و احیای آب در دشت قزوین، توزیع 3 میلیارد حجم آبیاری تحت فشار از بیشترین موارد بوده است. مهمترین پروژه های این سفر

وی با اشاره به اینکه آب شرب تاکان، آب شرب و سد آوج، آب شرب ضیاء آباد و محمودآباد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: برای خانواده ها و منازل محرومان در تمامی شهرستان ها برنامه های کاری تدوین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین در پایان گفت: تصویب ساخت شهرک صنعتی هرمدشت و تجهیز شهرستان ها و زیرساخت های آنها از دیگر برکات سفر مقام معظم رهبری بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید