بهره برداری از 1300 پروژه عمرانی در استان ، هدیه سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی

زمان: 11:54
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775155

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اعلام کرد ؛

حسن پارسی پور گفت: از زمان تصویب سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی ، تاکنون 1300 پروژه عمرانی در استان تکمیل ، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن پارسی پور ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک در خصوص هدیه سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در 19 مهر 91 گفت: پروژه های عمرانی در خراسان شمالی.

پارسی پور گفت که توزیع این وام ها در قالب 1635 پروژه و 228 مصوبه استانی اعلام شده است.

وی گفت: بیشتر پروژه های مصوب این سفر برای استان کشاورزی ، آموزش ، منابع آب ، صنعت و معدن ، حمل و نقل و توسعه شهری و روستایی بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: از پروژه های عمرانی مصوب ، بیش از 800 پروژه ماهیت روستایی دارند و هدف از تخصیص اعتبار به آنها توسعه مناطق روستایی است.

وی ادامه داد: تا به امروز بیش از 2.45 میلیارد تن اعتبار از محل وام مصوب ابلاغ شده به استان توزیع شده است که از این تعداد یک هزار و 288 میلیارد تن از وام های خط سفر و مابقی از سایر خطوط قبلی است. آنها قرار بود ملی و استانی باشند.

پارسی پور یادآور شد: با توجه به اینکه کل تعهد اعتباری خط رهبری به استان 507 میلیارد تن است ، با توجه به تمرکز مقام معظم رهبری در تکمیل و بهره برداری از پروژه های مصوب ، تاکنون بیش از دو و نیم برابر اعتبار خط سفر رهبری استان تعیین شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون بیش از 1300 پروژه از پروژه های سفر مشترک مقام معظم رهبری به استان به بهره برداری رسیده و در سال 1400 تکمیل و بهره برداری از 50 پروژه دیگر در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های جاری از محل وام های سفر رهبری به استان 93 درصد و از محل وام های ملی و استانی و تعهدات معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر سابق است. 65 درصد است.

یکی از مهمترین پروژه هایی که پس از تصویب سفر مقام معظم رهبری تا کنون به خراسان شمالی به بهره برداری رسیده و در دست اجراست:

ساخت بیمارستان با 285 تخت امام حسن (ع) در بوینورد

احداث بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی با 218 تخت در شیروان

توسعه ، تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات پزشکی مرکزی بنت الهدی

توسعه ، تکمیل و تجهیز بیمارستان (De Clinic) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بجنورد

به تکمیل شهر Boynurd (حلقه شمالی) و تکمیل شبکه انتقال شهر کمک کنید

کمک در تکمیل و بهره برداری از سدهای گلول ، سومبر ، چندیر ، گلمندره

احداث پست 400 کیلوولت در بجنورد و برق رسانی به روستاهای استان

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید