1300 میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی خراسان جنوبی اضافه شد/ اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری 35 هزار میلیارد تومانی در استان


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918196

منصوری گفت: در این سفر 1300 میلیارد تومان به وام های عمرانی در حوزه اعتباری و اقتصادی اضافه می شود و 35 هزار میلیارد تومان نیز آماده سرمایه گذاری در استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقمحسن منصوری معاون اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از سفر به خراسان جنوبی دو جلسه مقدماتی برگزار شد که یکی از آنها برگزاری نشست با تاثیرگذارترین افراد خراسان جنوبی در سطح ملی و سطوح عالی کشور و جمع بندی و فهرست موضوعات اصلی استان و دیگری نشست با سرمایه گذاران اقتصادی استان در سطح استان و تهران با موضوع فرصت های سرمایه گذاری در استان بود.

وی افزود: در دور اول سفرهای استانی; در فصل استانی تا سال 1403 5 هزار و 864 میلیارد تومان برای تصویب ساخت مصوب شد که بیش از 2 هزار و 720 میلیارد تومان آن پرداخت شده و بیش از 40 درصد تعهد انجام شده است. 3 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه بنگاه های سریع و اقتصادی و اشتغال و ازدواج جوانان نیز مصوب شد که 2 هزار و 340 میلیارد تومان آن پرداخت و 58 درصد تعهد انجام شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: از اولین سفر تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد وام عمرانی و زیرساختی وارد استان شده است که رقم قابل توجهی و نشانه موفقیت است.

منصوری ادامه داد: برای این سفر دو روزه با هماهنگی اعضای دولت، وزرای کار، دولت، نیرو، امنیت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، بهداشت، اقتصاد و دارایی، معاونت زنان و امور خانواده و … در مناطق مختلف به استان رفتند و مسائل تخصصی را پیگیری کردند و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی بیان کرد: در دور دوم سفر قصد تعریف اعتبارات عمرانی نداریم و نداریم، بلکه مصوبات بعدی را برای انجام تعهدات دنبال می کنیم اما با تاکید و لطف رئیس جمهور هزار میلیارد تومان اعتبار تعریف می شود. برای پروژه های استان چون موضوع قطعی می شود.

وی گفت: همچنین 200 میلیارد تومان به حوزه فرهنگی، 100 میلیارد تومان به حوزه بانوان و 35 هزار میلیارد تومان به حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری اختصاص می یابد.

منصوری بیان کرد: همچنین 21 گروه بانک، موسسه و شرکت برای سرمایه گذاری در 101 طرح با اعتبار 35 هزار میلیارد تومان اعلام آمادگی کردند که مقدمات اجرای آن به پایان رسیده و در اسرع وقت آغاز می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از مصوبات، نرم افزارهایی بوده که منجر به رونق تولید و اشتغال می شود، ادامه داد: تعویق برخی از رشته های گردشگری که بازگردانده نشده اند، یکی از مطالباتی بود که در مصوبات سفر به آن پرداخته شد. مفید باشد

وی بیان کرد: در بحث برق تجدیدپذیر نیز قرار شد 4 مجتمع تولید انرژی خورشیدی و پاک در استان ایجاد و فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین مقرر شد سازمان برنامه و بودجه 100 درصد درآمد بازارچه های مرزی را صرف نگهداری و توسعه بازارچه ها کند که این امر موجب رونق می شود.

منصوری بیان کرد: درخواست اضافه شدن چند شهرک به مناطق کمتر توسعه یافته، انتقال محصولات گیاهی و سبزی به مرز ماهیرود و کمک به تسهیل مبادلات کشاورزی، کاهش دستمزد چاه های آب کشاورزی و… درخواست های دیگری نیز وجود داشت که بررسی و پیگیری شد.

وی افزود: مطالبه مهم، قدیمی، جدی و حیاتی استان، بحث راه آهن است که چندین جلسه مستمر در تهران برگزار شد و کار آغاز شد و با اجازه رهبر انقلاب؛ در این راستا، راه‌آهن راه‌آهن است. این پروژه توسط سایت پاکسازی نفت حل شده و منابع آن به طور جدی در حال پیگیری است. قرارگاه خاتم الانبیا نیز این طرح را دنبال می کند و تمام جوانب پروژه تامین شده و کار با سرعت خاصی پیش می رود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بحث انتقال آب مقدمات انجام شده و کار در حال پیگیری است، گفت: تعهد قبلی برای تسریع در بحث گازرسانی داشتیم، خوشبختانه استان در رأس کشور قرار دارد و الان حتی یک روستای واجد شرایط بدون گاز وجود دارد، ما در خراسان جنوبی نداریم، در واقع همه شهرها، روستاها و شهرهای واجد شرایط گاز دارند.

منصوری تصریح کرد: سپرده سود فرآورده های نفتی در اسرع وقت واریز و برای تداوم موضوع صورت مالی برای تصمیم گیری به رئیس جمهور ارائه می شود. همچنین در حال بررسی موضوع افزایش شعاع مرز از 20 به 50 کیلومتری هستیم زیرا مرز کشور نباید خالی باشد و مرزنشینان مرزبانان کشور هستند و باید امکانات و امکانات فراهم شود. حضور مستمر در مرزها

وی بیان کرد: پیگیری تعمیم و توسعه طرح رازک، تامین جهیزیه برای زوجین منتظر جهیزیه در مناطق مرزی و محروم، تفکیک معابر، پیگیری طرح توسعه نهبندان، بازگشایی بازارچه مرزی نهبندان، رفع حادثه لکه گیری جاده، جداسازی جاده نهبندان – بیرجند، اختصاص سهمیه پزشکان متخصص و اسکان در مناطق کم برخوردار، اعطای بورسیه به دانشجویان پزشکی و تعهد خدمت در مناطق کم برخوردار، بازنگری در پرداخت دستمزد دولت برای معادن، حداکثر کمک مالیاتی، آسفالت 12 کیلومتر جاده بیرجند – قاین و … نیز از دیگر تاییدات این سفر بود.

وی بیان کرد: مصوبات این سفر دو نوع است که قسمت عمرانی و اقتصادی است و در این راستا در حوزه اعتباری و اقتصادی 1300 میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی اضافه و 35 هزار میلیارد تومان آماده می شود. برای سرمایه گذاری در استان

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سایر مصوبات نرم افزاری، تسهیل گری و مقررات دولتی است که 25 تا 30 مورد آن نهایی شده و به دوستان ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید