شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری در خراسان شمالی/ ارائه 20 فرصت سرمایه گذاری خارجی به دولت


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921245

ناصرخوار موحدی گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری جدید در استان برای ارائه به سازمان های سرمایه گذاری کشور در دومین سفر رئیس جمهور به استان ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصرفهرمهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک با اشاره به احتمال سفر دوم رئیس جمهور به خراسان شمالی گفت: رویکرد نهاد ریاست جمهوری در دور دوم سفرها به خراسان شمالی استان ها در زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در هر استان و ارائه آن به سازمان های سرمایه گذاری ملی مانند شستا و ایمیدرو به منظور انتخاب فرصت های سرمایه گذاری.

فخرموحدی گفت: در این راستا تشکیل کمیسیون بررسی و ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری استان نیز در دستور کار قرار گرفت و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به عنوان دبیرخانه این کمیسیون انتخاب شد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی مربوطه به عضویت این کمیسیون در می آیند.

این مسئول تصریح کرد: در این کمیسیون 75 فرصت سرمایه گذاری بدون نام که در گذشته تصویب و در سامانه پورتال سرمایه گذاری استان بارگذاری شده است بررسی و به روز رسانی می شود و علاوه بر این فرصت های سرمایه گذاری جدید دیگر نیز با نظر اعضای این کمیته با نظر مشورتی استانداری ها و بانک ها که به نهاد ریاست جمهوری معرفی می شود، معرفی، بررسی و انتخاب می شوند.

وی بیان کرد: رویکرد این طرح های جدید سرمایه گذاری باید به تکمیل زنجیره های تولیدی و اقتصادی استان و رونق اقتصادی استان و رفع نیازهای استان کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این کمیسیون تنها دو تا دو ماه و نیم فرصت دارد تا فرصت های سرمایه گذاری در استان را شناسایی و ارزیابی کند تا به نهاد ریاست جمهوری ارائه شود.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری های استان نسبت به جذب سرمایه گذار و استفاده از فرصت ها غفلت کرده اند و تنها به اخذ عوارض پرداخته اند، باید این فرصت را جدی گرفته و از آن استفاده کنند.

فخرموحدی از شهرداری ها و تمامی اعضای این کمیسیون خواست تا در استفاده از زمان پیش رو برای شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه خود توجه لازم را داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به رتبه دوم خراسان شمالی در ارائه فرصت های سرمایه گذاری خارجی استان به دولت و بارگذاری آن در سایت سازمان کمک های اقتصادی و فنی و سرمایه گذاری ایران در سال جاری اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: در این زمینه خراسان شمالی 20 فرصت سرمایه گذاری خارجی را برای جذب سرمایه گذار خارجی به دولت ارائه کرد.

فخرمهدی تصریح کرد: بیشترین فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان در حوزه استقرار صنایع پایین دستی صنایع عمده استان است که امید است منجر به جذب سرمایه گذار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید