رویداد ملی سرمایه گذاری در فناوری سلامت در خراسان شمالی برگزار می شود / شناسایی و شمارش 50 ایده فناورانه و نوآورانه از سراسر کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی گرهامی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصرترک با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با هدف حمایت از کسب و کارهای نوآور و فناور در حوزه بهداشت و درمان و انجام اقدامات زیربنایی مانند و دانشگاه این رویداد ملی را در فن بازارها برگزار می کند، وی افزود: در گام اول با اعلام فراخوان ملی، ایده های فناوری سلامت و محصولات نیازمند حمایت مالی شناسایی شد و هم اکنون 50 ایده و محصول فناوری از سراسر کشور کشور شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: با شناسایی و سپس ارزیابی ایده ها، 25 ایده انتخاب شد که از طریق شرکت شتاب دهنده دانشگاه به کلیه سرمایه گذاران فعال در حوزه فناوری سلامت، صندوق های نوآوری و هلدینگ های تجاری بزرگ ارائه شد و درخواست حدود 10 طرح را ارسال کردند.

این مسئول افزود: تاکنون هفت سرمایه گذار فناوری سلامت برای امضای تفاهم نامه و شرکت در اولین رویداد ملی سرمایه گذاری فناوری سلامت وارد استان خراسان شمالی شده اند.

وی بیان کرد: در 4 آبان ماه با برگزاری جداول تبادل اطلاعات B2B بین صاحبان ایده و سرمایه گذاران و در نهایت تفاهم نامه بین صاحبان مشاغل در این حوزه، سرمایه گذاران، موسسات مالی، صندوق ها، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و وزارت بهداشت برای حمایت مالی قرارداد درمان و آموزش پزشکی بسته شده است.

قهرمانی با اشاره به اینکه این دانشگاه در حوزه فناوری و سلامت رشد چشمگیری داشته است خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای اولین بار در تاریخ تاسیس خود رتبه سوم را در بین همتایان خود در حوزه فناوری کسب کرد و رشد چشمگیری داشته است. در این منطقه.

وی اعلام کرد: از بین 73 دانشگاه و آموزشکده کشور، دانشگاه استان اکنون در حوزه فناوری و سلامت، جهش قابل توجهی را نسبت به سال های گذشته کسب کرده است.

این مسئول گفت: دستیابی به این هدف مرهون ایجاد مراکز رشد و فناوری و حضور آنها در بازار است.

قرنی با تاکید بر بازار محور بودن شرکت های دانش بنیان، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جاری حمایت و تلاش مستمر و موثری را برای بازارگرایی و فروش محصولات بهداشتی فناورانه این شرکت ها انجام داده است.

وی با بیان اینکه مجموعه این اقدامات هوشمندانه باعث جهش جایگاه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فناوری شده است، افزود: مصوبه احداث مرکز نوآوری دانشگاه توسط وزارت کشور در ساعت 24 در حال اجراست. با سرعت بیشتر و مجوز ساخت در مدت یک ماه داده می شود و مرکز نیز دریافت می شود.

قهرمانی اعلام کرد: با این اقدام مهم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با دارا بودن مرکز تخصصی نوآوری در حوزه سلول درمانی و ژن درمانی در زمره بهترین دانشگاه های کشور قرار می گیرد.

وی از احداث اتاق تمیز اخیر در مرکز پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد و گفت: این اتاق برای سلول درمانی و ژن درمانی است و با راه اندازی آن، استان خراسان شمالی تنها دانشگاهی در منطقه خواهد بود که این امکانات را در اختیار دارد.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تنها مرکزی است که موفق به دریافت 50 میلیارد ریال وام برای ساخت اتاق تمیز شد که فاز اول آن با نرخ 750 میلیون تومان پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه اتاق تمیز، مرکز نوآوری دانشگاه در سال جاری ساخته می شود، اعلام کرد: با پیگیری و دستور مستقیم معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا سقف 70 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت کشور برای ساخت اتاق تمیز باید توزیع شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: دانشگاه برای افزایش زیرساخت های حمایتی با پارک علم و فناوری مشهد تفاهم نامه منعقد کرده است و انتظار می رود با توجه به تمامی اقدامات ارزشمند، موفقیت های چشمگیری حاصل شود. توسط دانشگاه گرفته شود و جایگاه ارزشمندتری در این زمینه کسب کند و به درخشش بیشتری دست یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید