رویداد «تانا» با هدف حل فناورانه مشکلات در قزوین برگزار می شود

وی افزود: برای رویداد ثنا 30 نیاز در حوزه پردازش تصویر خودکار، 15 نیاز در حوزه کشاورزی، 15 نیاز در حوزه صنایع شوینده، 50 نیاز در بخش دولتی و 20 نیاز در صنعت خودروسازی بوده است. شناخته شده است. قطعات.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: شناسایی و رفع مشکلات بومی استان با کمک ظرفیت فناورانه متناسب با جهش تولید دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

این مسئول افزود: بر اساس ماده 12 جهش تولید دانش بنیان، استانداران به همراه پارک علم و فناوری ماموریت دارند با استفاده از نیروی انسانی و توان استانی، تولیدات فناورانه را متناسب با مشکلات بومی استان تقویت کنند. .


تقویت گفتمان نوآوری و توسعه اکوسیستم آن مهمترین هدف پروژه TANA است.


احمدی با اشاره به اینکه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان قزوین تشکیل و دبیرخانه آن در پارک علم و فناوری مستقر است، گفت: با راه اندازی معاونت فناوری و نوآوری، پیوندی ایجاد می شود. با تکیه بر ظرفیت موجود بین نیازها و مسائل فناورانه استان و کشور ایجاد شود که برای تحقق این هدف، تعریف رویداد تنا و زمینه های برگزاری آن از چهار ماه گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی اجرای طرح تنا ترویج گفتمان نوآوری و توسعه اکوسیستم آن در استان با نگاه به مزیت های نسبی و مشکلات و نیازهای فناورانه استان است که اجرای این طرح بر این باور بود که ظرفیت های فوق را پیوند دهید.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: شناسایی بازیگران نقش آفرین و اجرای موثر در اکوسیستم نوآوری استان و تقسیم وظایف بین آنها، شبکه سازی در استان و ارتقای تعامل با شبکه ملی نوآوری، افزایش سهم نخبگان در توسعه استان ها، ارتقای اشتغال دانش بنیان و حل مشکلات استان و کشور از جمله اهداف اجرای طرح پانا است.


طرح تنا به طور مستمر اجرا می شود


احمدی با اشاره به عوامل کلیدی طرح تنا تصریح کرد: استانداری ها و پارک های علم و فناوری استان ها بازیگران این حوزه هستند که وظیفه سیاست گذاری و برنامه ریزی پروژه ها را بر عهده دارند.

وی اذعان داشت: طرف اول این طرح صاحبان ایده هستند که شامل هسته های فناوری دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، دانشجو معلمان و تیم های دانشجویی به عنوان تامین کننده می باشند. طرف دوم مالکان مشکل یا طرف تقاضا است که شامل صنایع بخش خصوصی و شرکت های شهرک صنعتی می شود.

این مسئول گفت: طرف سوم حامیان هستند که شامل صندوق های پژوهش و فناوری است که سال گذشته در استان قزوین تشکیل شد و امسال جزو بهترین صندوق های کشور خواهد بود.

احمدی تصریح کرد: طرح تنا یکباره نیست بلکه در سال های آینده حداقل یکی دو بار در استان اجرا می شود. از این رو دبیرخانه دائمی آن در استان ایجاد می شود تا ایده ها و ظرفیت های فناورانه، نیازهای فناورانه و مشکلات خاص استان، شناسایی سرمایه گذاران و پیگیری ارتباط بین ظرفیت و نیازهای شناسایی شده توسط آن در استان ایجاد شود.

وی با رونمایی از چند محصول فناورانه در قزوین ابراز کرد: همچنین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه استان در حاشیه رویداد پانا با حضور 60 شرکت برگزار می شود. نمایندگانی از دانشگاه بین المللی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک ها و صنایع استان در قالب ارائه نیازهای خود حضور خواهند داشت.

این مسئول یادآور شد: اهالی توسعه از این نمایشگاه بازدید می کنند و برخی از محصولات فناورانه استان ارائه می شود.

وی گفت: تقریباً هفت درصد صنایع دارای واحد تحقیق و توسعه هستند و این یک مشکل بزرگ است، زیرا در کشورهای پیشرفته این میزان شامل 70 تا 80 درصد است. رویداد TANA به ترویج استفاده از نوآوری و تحقیق در شرکت ها کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید