حمایت از ایده های دانش بنیان از اولویت های سلامت خراسان شمالی در سال جاری است/ عقد قرارداد با 15 شرکت فناور در سال گذشته


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817953

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

امیرعلی قهرمانی گفت: امسال برنامه های ویژه ای برای توسعه تحقیقات و محصولات سلامت محور در این دانشگاه اجرا می شود و از استارت آپ ها و ایده های دانش بنیان حمایت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی قهرمانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار راراتاک وی با اشاره به اینکه حمایت از استارت آپ ها و ایده های دانش بنیان یکی از اولویت های معاونت پژوهشی و فناوری در سال جاری است، گفت: البته از طریق پژوهش مبتنی بر دانش و اجرای پروژه های فناوری، ایجاد پایدار ثروت و منابع مالی قابل اجرا است.» بر این اساس سال گذشته شاهد افزایش 100 درصدی طرح های دانش بنیان در این حوزه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 10 اختراع به ثبت رسید و دومین جشنواره استانی ایده تا ثروت برگزار شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به درخشش این دانشگاه در جشنواره های مرتبط با این حوزه، افزود: کسب مقام دوم در تکنیک هفتم در بازار ملی سلامت، کسب مقام برتر در جشنواره. جهادگران علم و فناوری، کسب پنج عنوان برتر در جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران استانی، کسب مقام دانشجویی برتر کشور و پیشتازی در مقالات مروری کووید 19 از جمله دستاوردهای سال گذشته بودند.

وی افتتاح مراکز رشد و نوآوری دانشگاه، عقد قرارداد با 15 شرکت فناور برای راه اندازی مرکز رشد فناوری و ارتقای جایگاه فناورانه دانشگاه در ارزیابی سالانه را از دیگر وظایف معاونت پژوهش و فناوری در سال گذشته برشمرد.

قهرمانی با بیان اینکه برنامه جامع خودکفایی در توسعه فناوری های نوین علوم پزشکی در استان راه اندازی شده است، گفت: این حوزه توسط استارت آپ های ژن درمانی و سلول درمانی حمایت می شود.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف آتی برنامه هایی در راستای و مکمل برخی از اقدامات انجام شده در سال 1400 طراحی شده است، افزود: اجرای طرح های مشترک با سایر مراکز تحقیقاتی دانشگاهی، ملی و بین المللی، ایجاد طب بومی. استان و انتشار و انتشار مجلات دانشگاهی با نمایه های بین المللی از جمله طرح های نوآورانه ای است که در سال جاری توسعه یافته و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید