مجوز گرفتن واحدهای فناور از سازمان غذا و دارو سخت است/ در مرکز رشد دانشگاه زنجان 35 واحد فناور وجود دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد شرایط نیمه واقع بینانه برای پرورش ایده های خلاقانه است، گفت: سعی می کنیم برای افرادی که ایده دارند دوره های چند ماهه ای برگزار کنیم تا در آینده بتوانند ایده های خود را تجاری سازی کرده و به میدان بیایند. بازار.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه زنجان دارای دو قسمت است، گفت: در مرکز رشد واحدهای فناور؛ مرکز رشد واحدهای فناور است. در مرحله قبل از رشد و رشد جذب می شود. بنابراین در مرحله رشد 3 تا 6 ماهگی و مرحله رشد 3 تا 5 ساله از خدمات و فضا برخوردار می شوند.

وی اذعان داشت: خدمات ارائه شده به بلوک ها شامل ادارات، کارگاه ها، زمین کشاورزی و تاسیسات می باشد تا مناطق بلوکی با قیمت مناسب ارائه شود.

صبا با اشاره به اینکه 35 شرکت در مراکز رشد دانشگاه زنجان وجود دارد، گفت: هر واحد فناور پس از رشد از مرکز وارد شرکت های جدید می شود.

وی درباره وجود رشته های پیشرو در مرکز رشد دانشگاه زنجان نیز گفت: در تمامی رشته های دانشگاهی حتی علوم انسانی، مرکز رشد دانشگاه جذابیت و مقبولیت خود را دارد و مختص رشته خاصی نیست، بلکه در اکثر رشته ها از جمله شیمی است. صنعت، واحد ساختمان یک شاخص وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان در پاسخ به تجاری سازی شرکت های مرکز رشد دانشگاه زنجان گفت: شرکت های مرکز رشد دانشگاه زنجان هنوز وارد فاز صادراتی نشده اند و این مشکل یکی از مشکلات اصلی است اما نمی توانیم. انتظار رشد شرکت های دانشگاهی برای صادرات

وی با بیان اینکه شرکت های رو به رشد دانشگاه در بازار داخلی فعال هستند و توانسته اند محصولات خود را در بازار داخلی به فروش برسانند، گفت: واحدهای فناور دانشگاه زنجان در بازار خارجی فعالیت تجاری نداشته اند.

وی در خصوص اعطای مجوز به شرکت های فناور که در اخذ مجوز مشکل دارند، گفت: خوشبختانه سازمان ها در اعطای مجوز به واحدهای فناور همکاری لازم را دارند، اما یکی از بزرگترین مشکلات شرکت ها اخذ مجوز در حوزه غذا، دارو و دامپزشکی که گاهی برخی از شرکت ها به دلایل غیرعلمی نتوانسته اند مجوز لازم را دریافت کنند اما این مشکل نه تنها استانی بلکه کشوری است.

دیدگاهتان را بنویسید