پارک علم و فناوری از 301 واحد فناور در کرمانشاه پشتیبانی می کند/با بیش از 100 مشاور و هیئت علمی دانشگاه


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893262

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مطرح کرد؛

سیامک آزادی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از طرح های دانش بنیان و کسب و کار گفت: تاکنون 711 واحد فناور در استان کرمانشاه مورد حمایت قرار گرفته اند و 301 واحد فناور در حال حاضر تحت حمایت این پارک هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال 1385 آغاز شد و توانسته ایم شرکت های توانمندی را در اختیار جامعه قرار دهیم.

رئیس جهاد پارک علم و فناوری دانشگاه کرمانشاه افزود: از زمان بهره برداری از پارک تاکنون از 711 واحد فناور حمایت کرده ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از طرح های دانش بنیان و کسب و کار گفت: در حال حاضر 301 واحد فناور تحت حمایت پارک هستند که برخی از این واحدها به صورت شخصی و برخی دیگر به صورت حقوقی فعالیت می کنند.

و.افرود: تلاش پارک علم و فناوری این است که مجموعه ها را به عنوان مراکز رشد و نوآوری دانشگاه ها با این پارک ادغام کند تا بر اساس ظرفیت و پتانسیل موجود در استان کرمانشاه، نقش و جایگاه اقتصاد دانش بنیان را به خود اختصاص دهد. در توسعه هر چه بیشتر این استان ارتقاء خواهد یافت.

آزادی تصریح کرد: حمایت سعید در راستای تجاری سازی ایده ها است تا این ایده ها به یک کسب و کار پایدار تبدیل شود، از این رو ارائه مشاوره تخصصی، ایده پردازی، پشتیبانی برای تکمیل نمونه اولیه محصول و اخذ مجوز و استانداردسازی محصول استان کرمانشاه. پارک علم و فناوری آماده است.

وی ادامه داد: این کمک ها در حوزه های مختلف از جمله صنایع شیمیایی، تجهیزات کشاورزی، کشاورزی هوشمند و فناوری اطلاعات است.

آزادی با اشاره به راه اندازی هفت مرکز رشد در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد دو مرکز در کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان ها مستقر هستند.

وی همچنین به راه اندازی سه مرکز شکوفایی خلاقیت در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یک مرکز در کرمانشاه و دو مرکز در سایر شهرستان ها فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه میزان فروش محصولات شرکت های تحت حمایت پارک در سال 1400 را سه هزار و 671 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: 10 میلیون دلار نیز صادرات داشته ایم.

آزادی همچنین به وجود 60 شرکت دانش بنیان در استان اشاره کرد و گفت: برخی از محصولات این شرکت ها با حمایت پارک علم و فناوری به کشورهای اروپایی صادر می شود.

وی همچنین میزان تسهیلات ارائه شده به پارک علم و فناوری را در سال 1400 بالغ بر 39 میلیارد و 890 میلیون ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی و بهره برداری از برج بوم فناوری استان در نظر داریم فروش واحدهای فناور مورد حمایت پارک را افزایش دهیم. تا در پایان سال 1401، آن را به سه برابر افزایش دهیم.

این مسئول تعداد نیروی انسانی واحدهای فنی پشتیبانی پارک را 2022 نفر اعلام کرد و افزود: 68 مشاور و 33 مدرس در دانشگاه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید