لزوم مشارکت دانشگاه ها با پارک علم و فناوری برای تحقق شعار سال / تامین زمین؛ مهمترین دغدغه فناوری در استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران گرمه ای رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: در حال حاضر 31 شرکت دانش بنیان دارای مجوز در خراسان شمالی فعالیت می کنند که 18 شرکت از این تعداد در مراکز رشد پارک علم و فناوری شهر مستقر هستند. و فعال هستند.

گرمی همچنین به مراکز نوآوری شهرک خلاق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 22 شرکت در استان دارای گواهینامه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند که در زمینه تولید و اشتغالزایی در ارتباط با اقتصاد روستایی فعالیت می کنند. “

وی افزود: مرکز نوآوری دهکده خلاق خراسان شمالی در شهرستان شیروان واقع شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به فعالیت 140 واحد فناور در مراکز رشد پارک علم و فناوری استان در شهرستان ها، گفت: بیشتر واحدهای فناور خراسان شمالی در حوزه فناوری اطلاعات، هوشمندسازی، الکترونیک و کشاورزی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در سال های اخیر تعداد پروژه های فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان رشد خوبی داشته است، گفت: رشد این واحدها و شرکت ها موجب رشد اقتصادی در کشور می شود.

گرمی گفت: برای ادامه و گسترش فعالیت های خود خدماتی از قبیل اعطای تسهیلات از صندوق شکوفایی و نوآوری و بانک ها، توزیع مشاغل سه تا پنج ساله، حمایت مالی از نمایشگاه های ملی و بین المللی، حمایت از تجاری سازی و بازاریابی محصولات ارائه شده است. ارائه شده است.

وی همچنین به نامگذاری سال 1401 به عنوان سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه فعالان عرصه علم و فناوری از این انتصاب خرسند بوده و انتظار اهمیت دستاوردهای این حوزه را بیش از پیش دارند. از آنچه در ابتدا توسط کارکنان قوه مجریه در نظر گرفته شده است.

این منشی تصریح کرد: این انتصاب را صرفاً نامگذاری نمی دانم، بلکه معتقدم دستوری است که باید برای اجرای آن از همت خود استفاده کنم.

وی گفت: از ابتدای سال جدید جلساتی را برای همکاری با همکاران و دستگاه های اجرایی ذیربط در استان برگزار کردیم تا بتوانیم با هم افزایی در راستای گسترش فعالیت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان گام های موثری برداریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: منتظر پیوستن دانشگاه های استان به پارک علم و فناوری برای تحقق شعار سال هستیم تا با هم برنامه ریزی هایی برای تغییر تولید و اشتغال استان داشته باشیم.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک طرحی از سوی وزارت علوم رونمایی می شود تا دانشجویانی که دارای تخصص و مهارت های مورد نیاز پارک علم و فناوری هستند، در واحدها یا شرکت های فناور بر اساس دانش با حقوق علم و فناوری مشغول به کار شوند. پارک. بودن.

گرمی گفت: از اساتید دانشگاه انتظار داریم با توجه به تجربه و دانش خود، شرکت ها یا واحدهای فناوری در زمینه های آموزشی، پژوهشی و ایجاد اشتغال راه اندازی کنند.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری با موضوع پایان نامه هایی که رویکرد فناورانه دارند حمایت مالی خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در عین حال به این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می رود صنایع استان در چارچوب اقتصادی از فعالان حوزه فناوری حمایت و همکاری کنند.

وی در خاتمه مشکل تامین زمین پارک های علم و فناوری برای افزایش سطح زمین در مراکز رشد فعال و همچنین افزایش تعداد مراکز رشد استان را مهمترین دغدغه فعلی در زمینه فناوری استان زمین با پارک های علم و فناوری همکاری نمی کند.

گرمی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاندار خراسان شمالی برای رفع این مشکل تلاش می کنند و امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل در نهایت حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید