موافقت نامه وزارت راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین به پارک علم و فناوری خراسان شمالی


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813623

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد؛

علی حیرالدین از اختصاص 15 هکتار زمین در پارک علم و فناوری خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هاجرالدین معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با عصرترک در پاسخ به این سوال که پارک علم و فناوری خراسان شمالی با مشکل زمین مواجه است، برنامه وزارت علوم در این زمینه چیست؟ وی گفت: وزارت علوم مصوبه واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور را تدوین کرده است تا پارک های علم و فناوری در هیأت های خود به تصویب برسانند.

خیرالدین گفت: در این آیین نامه آمده است پارک های علم و فناوری باید زمین های تحت اختیار خود را به صورت اجاره 99 ساله در اختیار شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور قرار دهند.

وی ادامه داد: با این حال تعدادی از پارک های علم و فناوری در سراسر کشور با کمبود شدید زمین از جمله استان خراسان شمالی مواجه هستند.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم با وزارت راه و شهرسازی برای اعطای 15 هکتار زمین در منطقه تخت ارکان بوینورد در اختیار علم و فناوری خراسان شمالی صحبت کرده است. پارک و توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر استاندار خراسان شمالی باید این زمین را به پارک علم و فناوری استان واگذار کند که قول واگذاری زمین به پارک علم و فناوری استان را داده است.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در پاسخ به این سوال که شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دغدغه ارائه تسهیلات دارند، گفت: دولت ارائه 18 درصد تسهیلات را در دستور کار پارک های علم و فناوری قرار داده است. می تواند این شرکت ها و واحدها را برای دریافت این تسهیلات به بانک ها معرفی کند.

هیرودین افزود: این شرکت ها و واحدها نیز می توانند برای دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید