عدم واگذاری زمین به پارک علم و فناوری خراسان شمالی علیرغم دستور/درخواست صریح وزیر همچنان در دست بررسی است.


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890305

ناظر پارک علم و فناوری خراسان شمالی اعلام کرد؛

محمدرضا قربانی گفت: واگذاری زمین برای ایجاد بیشتر شرکت های فناوری و دانش بنیان در شهرستان بجنورد در حال حاضر به 13.5 هکتار زمین دولتی نیاز دارد و با وجود دستور صریح وزیر راه و شهرسازی برای واگذاری زمین، بسیاری از آنها پیگیری ها هنوز اجرا نشده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا قربانی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: در حال حاضر پارک علم و فناوری خراسان شمالی در شهرستان بجنورد (مرکز استان) دارای 6.7 هکتار زمین واگذار شده است که هشت هزار و 500 متر مربع به شرکت های فناور و دانش بنیان اختصاص می یابد که انجام شده و انجام خواهد شد.

اما قربانی تصریح کرد: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری استان برای واگذاری زمین جدید دولتی برای میزبانی بیشتر شرکت های فناور و دانش بنیان در شهرستان بجنورد اقدام کرده است، در این راستا ۱۳،۵ مورد دیگر مصوب شده است. هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان توزیع شود.

وی گفت: اردیبهشت امسال وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دستور صریح اجرای این مصوبه و واگذاری زمین به پارک علم و فناوری استان را دادند.

ناظر پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس دستور صریح وزیر راه و شهرسازی نامه هایی به اداره کل راه و شهرسازی استان برای واگذاری زمینی نوشته شد که تاکنون انجام نشده است. هنوز محقق شده است.

وی همچنین افزود: استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در واگذاری 13.5 هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان بسیار پیگیر بودند.

قربانی خاطرنشان کرد: بارها با معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره صحبت کرده ام.

وی یادآور شد: دو نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس نیز با وزارت راه و شهرسازی در این خصوص صحبت کرده اند تا این مصوبه اجرایی شود.

ناظر پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: تاکنون پاسخ اداره کل راه و شهرسازی این است که فغاز اختیار واگذاری پنج هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان و مابقی را دارد. از زمین درخواستی باید به تایید سازمان برسد. مسکن ملی کشور باید انجام شود.

سپس این سوال را مطرح کرد که تا کی باید جواب «در دست بررسی» را بگیریم.

قربانی تصریح کرد: در مجموع پارک علم و فناوری استان برای توسعه فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان در شهرستان بجنورد به 50 هکتار زمین دولتی نیاز دارد که برای این منظور باید منجمد شود.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر در شهر آشانه یک هزار متر مربع زمین توسط یک نیکوکار و یک هزار مترمربع زمین توسط شهرداری برای استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان، ساخت و ساز اختصاص یافته است. که آغاز شده است.

ناظر پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز گفت: در شیروان پارک علم و فناوری 750 متر مربع زیربنا دارد و بخشی از زمین اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر اسفرین نیز مرکز رشد پارک علم و فناوری وجود دارد که دارای دو ساختمان است.

ناظر پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: مصوب شد 10 هکتار زمین برای استقرار شرکت های فناور در اسفرین اختصاص یابد که هنوز امکان آن وجود ندارد.

قربانی گفت: هنوز زمین یا ساختمانی برای راه اندازی و راه اندازی شرکت های فناور و دانش بنیان در شهرستان های جاجرم، راز، جرگلان و فاروج اختصاص داده نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید