16 هکتار از زمین گرد داغ به پارک علم و فناوری اختصاص می یابد/ محور زنجان مسئولیتی برای ابهر ندارد.


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890013

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سند زمین گرد داغ حدود 160 هکتار است اما آنچه به مساحت اضافه می شود 130 هکتار خواهد بود. وی گفت: 16 هکتار از مساحت مذکور برای پارک علم و فناوری مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; مسعود بیات منش در نشست خبری اظهار داشت: تبصره 11 قانون بودجه سال 1401; وزارت راه و شهرسازی در بند 3 موارد متعددی را تشریح کرد که یکی از آنها تامین زیرساخت های حمل و نقل در استان است و موظف است 10 هزار میلیارد تومان از زمین های خود را مولد کرده و به راه سازی اختصاص دهد.

وی افزود: روز گذشته نامه ای از وزارت راه ارسال شد که هر استان 400 میلیارد تومان از اراضی سازمان ملی و اولویت راه ها را اعلام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه لازم به ذکر است نمایندگان استان در تامین اعتبار پروژه ها در هر شهری موثر هستند گفت: محور زنجان – ابهر متولی ندارد و نمایندگان نیز آن را دنبال نمی کنند.

وی با بیان اینکه دلیل انتخاب محور زنجان به منجیل به دلیل نیاز اعتباری بالا در اولویت قرار گرفت، ادامه داد: دلیل انتخاب محور زنجان به تاکستان نیز ضعف اقدامات در این محور و از جمله طرح ها است. این طرح ضعیف ترین است. اکنون به برنامه ریزی که در محور زنجان – بیجار انجام می شود رسیده ایم و به مقصد ایجرود، محل کارخانه سیمان که قرار است چهار خطه شود، رسیده ایم. در خصوص محور زنجان – دندی نیز ایمیدرو سرمایه گذاری کرده و محور زنجان – قیدار با پیگیری های نماینده آن شهرستان خوشبختانه در قسمت هایی پیشرفت خوبی دارد.

بیات منش با اشاره به اینکه تیراژ 400 میلیارد تومانی مذکور یا به صورت تهاتری است یا اینکه اراضی و املاک سازمان ملی تامین می شود، گفت: تامین این مبلغ به صورت نقدی و غیرنقدی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما تعهد داریم زیرساخت های نهضت ملی مسکن را ایجاد کنیم، گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف است تا 1100 میلیارد تومان برای زیرساخت مسکن ملی تامین کند، باید از آب شرب زنجان استفاده شود. شهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سند زمین گرد داغ حدود 160 هکتار است اما آنچه به مساحت اضافه می شود 130 هکتار خواهد بود. وی افزود: 16 هکتار از مساحت مذکور نیز با توجه به تکمیل مدارک مورد استفاده برای پارک علم و فناوری قرار می گیرد و تلاش بر این است که آماده سازی پارک های علم و فناوری و ایجاد شرکت در این مکان تسریع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید