استفاده از فناوری های دانش بنیان انگیزه ای برای رقابت با بازار جهانی است/ ماموریت پارک علم و فناوری در راستای شعار سال

وی افزود: تولید محصولات دانشی موجب تشویق صادرات می شود که در صورت عدم فروش این محصولات مهم از چرخه رقابت در بازار خارج می شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به این نتیجه می رسد. این محصول موثری است که می تواند زمینه اشتغال و صادرات را فراهم کند.


رقابت با بازار جهانی مستلزم استفاده از فناوری و فناوری است

مافی یادآور شد: باید از ظرفیت صنعت کشاورزی استان قزوین استفاده کرد و به دنبال فناوری های جدید قابل رقابت در بازار جهانی باشیم.

وی اذعان داشت: برخی از محصولات صنعتی استان طی چند سال گذشته به دلیل نبود دانش و فناوری جدید رونق و جایگاه خود را از دست داده و قابل صادرات نیستند.

این مقام مسئول بیان کرد: نیازمند تولید محصولات روز دنیا با استفاده از فناوری های نوین و صنایع دانش بنیان در روستا هستیم تا این محصولات علاوه بر تامین نیاز داخلی، در صادرات نیز نقش آفرینی کنند.


برنامه راهبردی پارک علم و فناوری قزوین در راستای شعار سال است

وی ادامه داد: مولفه «کارآفرین» و «کارفرما» به این معناست که محصولات منجر به ایجاد اشتغال شود، زیرا اگر نتوانیم اشتغال زایی را در جامعه توسعه دهیم، با تعداد زیادی بیکار و مشکلات مربوط به آن همراه خواهیم بود.

مافی بیان کرد: برنامه راهبردی پنج ساله پارک علم و فناوری قزوین در راستای نامگذاری سال 1401 است، بنابراین ارتقای صنایع درآمدزا استان با بهره گیری از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان رسالت این مجموعه است.

وی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان باید در حوزه دانش گنجانده شود، گفت: امروز از مرکز نوآوری گیربکس به عنوان یک شرکت دانش بنیان در خدمت صنعت گیربکس و این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کردیم. بهار 1401 در شرکت نیرو محرکه آماده بهره برداری می شود.

این مسئول گفت: در حال بررسی راه اندازی مرکز نوآوری لوازم خانگی، فرهنگ و هنر و خانه خلاق هستیم. خانه خلاق تا سه تا چهار ماه آینده فعال می شود تا بتوانیم محصولات هنری و صنایع دستی را با استفاده از فناوری های جدید به نمایش بگذاریم.


اثربخشی فعالیت های علمی و فنی مستلزم مشارکت عمومی است

مافی ادامه داد: بخشداری قزوین در عرصه تولید و صادرات فرهنگی و هنری در کشور و جهان جایگاهی ندارد و باید برنامه ریزی مناسبی برای آغاز فعالیت پارک علم و فناوری در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی تلاش کرده ایم تا اتفاقات مختلفی در حوزه انگور و ارزش آفرینی آن محقق شود و امیدواریم مسئولان ورود جهادی داشته باشند تا شاهد تحولات مهمی در این حوزه باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در پایان یادآور شد: اگر بخواهیم فعالیت های این پارک در زمینه های مختلف موثر باشد باید سازمان های مربوطه وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید