پارک های علم و فناوری یکی از منابع مهم در اقتصاد دانش بنیان هستند


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816877

حسینی گفت: امروز حجم سرمایه و وسعت بازار جای خود را به دانش و فناوری داده است و این دانش است که در ارتقای تولید ملی کشور نقش اساسی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا حسینی بغداد معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «تولید; وی با بیان اینکه دانش بنیان، اشتغال زایی است، گفت: یکی از شاخصه های رونق و پیشرفت صنعتی، اقتصاد دانش بنیان است و امروز دانش یکی از قدرتمندترین سلاح ها در توسعه اقتصادی است.

وی افزود: امروز حجم سرمایه و وسعت بازار جای خود را به دانش و فناوری داده است و این دانش است که در ارتقای تولید ملی کشور نقش اساسی دارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد گفت: در دنیای امروز دانش باعث افزایش مزیت رقابتی و ایجاد ارزش افزوده می شود.

حسینی بغداد گفت: اقتصاد دانش بنیان به معنای به کارگیری دانش و استفاده موثرتر از آن برای گسترش ظرفیت و ارتقای استفاده از منابع تولیدی در جهت ارتقای تولید ملی است که می تواند تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باشد.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که کسب دانش و آموزش به تنهایی تاثیری در اقتصاد ندارد بلکه باید از این دانش به صورت مستمر و پایدار در استفاده از منابع اقتصادی استفاده شود.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد تاکید کرد: اقتصاد دانش بنیان اقتصادی نیست که فقط از فناوری های سطح بالا استفاده کند، بلکه اقتصادی است که همه کسب و کارها و صنایع در آن نیاز، اشاعه و کاربرد داشته باشند. و از نوآوری برای رسیدن به اهداف آنها استفاده می شود.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد گفت: پارک های علم و فناوری که با کمترین هزینه برای دولت شغل دانش آموزی ایجاد می کنند باید به عنوان یکی از مهمترین منابع اعتماد خلاق و نوآور مورد توجه جدی دولتمردان قرار گیرند. جوان پارک های علمی است. این فناوری است و حضور این جوانان در پارک های علم و فناوری و ایجاد شرکت های فناور کمک شایانی به اقتصاد دانش بنیان و تولید ملی و ایجاد اشتغال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید