پیشنهاد ایجاد واحد دانشگاهی بین المللی در زنجان/دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند مکمل دانشگاه مادر استان زنجان باشد.


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882356

این موضوع در دیدار وزیر علوم با مدیران دانشگاه زنجان مطرح شد؛

نشست مشترک محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مدیران دانشگاه زنجان ظهر امروز (دوشنبه 29 تیرماه) در محل این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در نشست مشترک وزیر علوم و مدیران دانشگاه زنجان گفت: زنجان جدا از اینکه به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته می شود، حضور حماسی داشت. در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و حراست مقدس و دارای امتیازات فرهنگی، تمدنی و علمی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت خوبی برای توسعه دانشگاه دارد، تصریح کرد: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی 23 واحد دانشگاهی شامل 14 واحد دولتی و 9 واحد غیردولتی با حدود 40 هزار دانشجو در استان زنجان وجود دارد.

رفیعی با اشاره به درخواست اول رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان گام دوم انقلاب که توجه به علم و پژوهش است، خاطرنشان کرد: با توجه به خروجی دانشگاه های مختلف و جلوگیری از مهاجرت نخبگان. و ایجاد جذابیت برای ادامه تحصیل کم هزینه در کشور. ایجاد واحد دانشگاهی بین المللی در زنجان پیشنهاد می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: در صورت انجام مطالعات این طرح و اخذ مجوز لازم می توان خروجی مناسبی به دست آورد و از این ظرفیت برای پوشش استان های همجوار به ویژه شمال غرب کشور استفاده کرد. کشور.

وی بیان کرد: در کمیسیون دانشجویی استان نگرانی هایی درباره سلف سرویس وجود داشت و نارضایتی دانشگاه ها بیشتر از خلأ ارائه خدمات بود.

رفیعی ابراز کرد: در این راستا پیشنهاد شد آشپزخانه دانشجویی متمرکز باشد تا با تجمیع منابع، انصاف در توزیع مواد غذایی رعایت شود.


* باید به مسائل دینی توجه ویژه داشته باشیم

حجت الاسلام علی قره داغی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان در این دیدار گفت: تلاش های زیادی انجام شده و اتفاقات خوبی در عرصه های مختلف عمرانی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در دانشگاه زنجان افتاده است. از ساخت و ساز تا اعطای تسهیلات، اما اتفاقی که در 8 افتاد. سال گذشته انجام نشد و ما انتظار حمایت وزارت علوم را داریم، این یک نگاه دینی است.

وی با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به مسائل دینی داشته باشیم، تصریح کرد: نگاه دینی و اسلامی باید در ایران اسلامی حاکم باشد.

حجت الاسلام قره داغی با بیان اینکه فاصله مسجد دانشگاه تا خوابگاه زیاد است، خاطرنشان کرد: چند نمازخانه در بخش های مختلف وجود دارد، اما باید با حضور روحانی توانمند، نمازخانه ها را در یک نمازخانه تجمیع کنیم.

وی ابراز کرد: برای ساخت مجموعه فرهنگی خواهران حداقل بودجه می خواهیم که امیدواریم مورد حمایت قرار گیرد.


* دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند مکمل دانشگاه مادر استان باشد

ابراهیم احمدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان نیز گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از دانشگاه هایی است که به دلیل تولید و اشتغال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند مکمل دانشگاه مادر باشد.

وی با اشاره به رشد و توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای زنجان گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه از 1000 نفر در سال 1394 به 3000 نفر افزایش یافته و در سال آینده به 4000 نفر خواهد رسید.

احمدی تصریح کرد: 95 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای زنجان در بازار کار هستند و دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه شرکتی و دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش در این دانشگاه تا سال 1392 بحران بزرگی ایجاد کرده بود، گفت: خوابگاه ها، کلاس ها و کارگاه ها وضعیت خوبی ندارند و تنها دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان است. در یکی از شهرستانها (ابهر) دارای واحد می باشد.

رویا کرمی، رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز با بیان اینکه در برخی واحدها رشته ای وجود ندارد که پاسخگوی نیازهای منطقه باشد، گفت: انتظار می رود سطوح استانی در ایجاد رشته های پاسخگوی نیاز مناطق در پیام کمک کنند. مراکز نور

به گزارش موج رسا؛ محدودیت اعتباری، رفاه دانشجویی، ساختار هزینه، ایاب و ذهاب، تامین غذای مناسب برای دانشجویان، نبود خوابگاه برادری، بودجه فرهنگی کم، مشکل در پذیرش دانشجو در برخی مناطق، درخواست ایجاد برخی حوزه های آموزش عالی و مشکلات مرتبط با علم و پارک فناوری از مهم ترین آنها هستند که در این جلسه سوالاتی مطرح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید