توانمندسازی جامعه هدف سازمان های فنی و حرفه ای است/ 45 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی برای آموزش مهارت به تکنسین های حرفه ای مراجعه می کنند.

ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785768

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کوم با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت ما توانمندسازی جامعه هدف با اراده برای آموزش مناسب است، گفت: 45 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط به آموزش فنی حرفه ای مهارتی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود تگی پور در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای وظیفه و رسالت ارائه آموزش های مهارتی غیررسمی به جوامع هدف را بر عهده دارد، گفت: یکی از اقدامات این سازمان کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: تفاهم نامه سه جانبه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بین سازمان فنی و حرفه ای کشور، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و معاون وزیر منعقد شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کوم با تاکید بر اینکه وظیفه و رسالت ما این است که جامعه هدف را با اراده برای آموزش های مناسب توانمند کنیم، گفت: زمانی کار به خوبی پیش می رود که دستگاه ها با هم همکاری کنند.
وی گفت: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان چندین محله شناسایی و خانواده های هدف با نظارت انتخاب شدند.
تقی پور با اشاره به اینکه این مناطق رصد شده اند، خاطرنشان کرد: بر اساس این نظارت و بر اساس نیاز این حوزه ها و ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای استان، آموزش های لازم ارائه شده است.
وی گفت: تاکنون 139 نفر از 280 نفر برگزیده آموزش های لازم را دیده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کوم با اشاره به آموزش های فنی و حرفه ای گفت: برخی آموزش های دیگر. امسال آموزش هایی از قبیل تولید خشکبار و خدمات خیاطی آشپزخانه برگزار می شود.
وی گفت: سازمان فنی و حرفه ای به دلیل شرایط کرونری که اکثر فعالیت ها در آن متوقف است، در اکثر فصول سال امکان برگزاری دوره های خود را ندارد.
تگی پور با اشاره به اینکه بازاریابی و فروش محصولات یکی از مراحل مهم کار است، گفت: 200 مدرسه در مناطق مختلف در استان داریم و در پادگان ها، زندان ها، مدارس و… برای آموزش مهارت های مختلف حضور داریم. خواهد بود.
وی در خاتم افزود: 45 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی برای مهارت آموزی به تکنسین های حرفه ای مراجعه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید