بیکاری فارغ التحصیلان بیکار البرزی نگران کننده است/ تقویت مهارت حل مسئله دوران کودکی تضمین کننده اشتغال جوانان در آینده است.


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877751

محدثه شکوهی گفت: بخشی از آمار فارغ التحصیلان بیکار مربوط به والدینی است که در کودکی نتوانسته اند فرزندان خود را به چالش بکشند بنابراین این فرد در بزرگسالی با مشکلاتی در جامعه مواجه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شکوهی کارشناس آموزشی به تیتریک محدثه می گوید: «هر پدر و مادری دوست دارد وقتی فرزندش بزرگ شد نگران اشتغال نباشد.

وی گفت: مهارت حل مسئله یکی از ویژگی های کارآفرینان موفق است. اگر بچه ها در کودکی مهارت های حل مسئله را یاد نگیرند، در سنین پایین در یافتن کار با مشکل مواجه خواهند شد.»

شکوهی با بیان اینکه والدین باید به فرزندان خود فرصت حل مشکلات روزمره زندگی را بدهند، افزود: به عنوان مثال فرزند شما در حین بازی با مشکل مواجه می شود، والدین باید به فرزندان خود این فرصت را بدهند که خودشان مشکل را حل کنند. مشکلات را حل می کند.

وی گفت: متاسفانه در شهرهای بزرگ به دلیل افزایش رفاه عمومی، کودکان کمتر دچار چالش می شوند و نرخ بیکاری در شهرها بیشتر از روستاها است.

وی ادامه داد: بخشی از میزان بیکاری در شهرها به دلیل رشد جمعیت است اما بخشی دیگر به دلیل بی مسئولیتی است چرا که جوانان امروز به دلیل نداشتن مهارت در حل مشکلات جامعه بیکار می مانند.

شکوهی با اشاره به اینکه آمار فارغ التحصیلان بیکار در کشور و استان البرز در حال افزایش است، افزود: بخشی از این آمار مربوط به والدینی است که در کودکی نتوانسته اند فرزند خود را به چالش بکشند، بنابراین این فرد در بزرگسالی در جامعه با مشکلاتی مواجه می شود. “

این کارشناس ساخت بازی هایی مانند پازل و لوگو را در تقویت مهارت حل مسئله در کودکان بسیار موثر دانست و گفت: والدین باید با تقویت مهارت حل مسئله فرزندان، شغل آینده فرزندان خود را تضمین کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بچه های روستا وقتی به سنین پایین می رسند به دلیل سختی کار مشکلی برای اشتغال ندارند زیرا از کودکی مسئولیت پذیر هستند. کرد او شب ها درس می خواند و هنوز یک وکیل برجسته در کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید