واکنش وزیر علوم به قرائت غیرقانونی مصوبه معادن شورای عالی انقلاب فرهنگی / بررسی اشتغال پذیری فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837988

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به موضع اخیر نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره غیرقانونی بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به موضع اخیر نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن و نداشتن حق تقنینی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایلنا گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی عمل کنید. مونتاژ رزولوشن ها ولی اگر اضافه باشد اشکالی ندارد یعنی. قوانینی که قبلاً به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، ملاک است، اما اگر اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی مکمل باشد و در مواردی که قانون وجود نداشته باشد، ممکن است مربوط و به روز باشد.

ذوالفی گل درباره تعیین دستمزد اساتید بر اساس تلاش و توان آنها افزود: بر اساس این طرح هر استادی که تلاش بیشتری کند و اثربخشی بیشتری داشته باشد ارتقاء بیشتری خواهد یافت. این تلاش ها شامل رشته های مختلفی از جمله علم، آموزش، فناوری، تحقیق و مدیریت است.

وی درباره نحوه سنجش این توانایی و معیارهای آن توضیح داد: این سنجش توسط دانشگاه ها انجام می شود. ما دستورالعمل ها را به دانشگاه ها می فرستیم و بعد خود دانشگاه ها برای معلمان ارزیابی می کنند.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای بررسی مناسب بودن کار فارغ التحصیلان در رشته های تخصصی که در آن تحصیل کرده اند دارید، گفت: بله، در این زمینه برنامه داریم و مرکز هم ساخته ایم. در وزارتخانه ای که به دنبال آن خواهد آمد.

ذوالفیگل در خصوص جزئیات این مرکز گفت: نام مرکزی که برای این کار راه اندازی کرده ایم مرکز آمار، فناوری اطلاعات و امنیت سایبری است و موضوعی که اشاره کردید در این مرکز بررسی می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که پیش از این از ایجاد بیمه پژوهشی خبر داده بود، در تشریح نحوه توزیع این بیمه گفت: در حال حاضر بیمه پژوهشی نداریم و باید برای قانونی و اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید