فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاترین نرخ بیکاری / شکاف مهارتی را در اشتغال دارند


ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886300

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه:

عزیز نوری گفت: اکثر بیکاران ما فارغ التحصیل دانشگاه هستند چرا که این عزیزان در مباحث تئوری مطالعه نکرده و مهارت لازم را کسب نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، عزیز نوری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در هفته ملی مهارت هستیم، آنچه مردم کرمانشاه را نگران می کند بحث مهارت است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه به دلایل زیادی بالاترین نرخ بیکاری را دارد، تشخیص اینکه این نرخ از کجا می آید مهم است.

وی خاطرنشان کرد: چرا باید استان کرمانشاه با استعداد و توانایی جوانان و طبیعت چهارفصل در رتبه 31 بیکاری قرار گیرد؟ تبدیل به یک مشکل جدی

نوری گفت: با تشکیل جلسات مختلف چه در سطح استانی و چه در سطح کشور به این نکته رسیده ایم که راه برون رفت از بیکاری مهارت آموزی است.

وی ادامه داد: خداوند استعدادهای درخشانی را در وجود همه انسان ها قرار داده و در کنار آن اختیار را نیز قرار داده است که اگر ما انسان ها از آن ها به درستی استفاده نکنیم این استعدادها به عنوان پتانسیل های بکر باقی می ماند.

نوری خاطرنشان کرد: باید بتوانیم استعداد را به علم، دانش را به علم، علم را به مهارت و مهارت را به ثروت تبدیل کنیم و سپس یک مهارت مفید را آموخته ایم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: فرهنگ مهارت سرلوحه کار است، متأسفانه انتظاراتی که در جوانان ایجاد می کنیم ناشی از عدم دانش مهارتی و انباشت ثروت است.

وی تصریح کرد: اکثر بیکاران ما فارغ التحصیل هستند زیرا این اقوام در زمینه های تئوری تحصیل کرده اند و مهارت های لازم را کسب نکرده اند و این نشان می دهد که فرهنگ مهارت آموزی در دانشگاه مغفول مانده است که البته اخیرا توسط اساتید دانشگاه نیز به این امر رسیده است. این نکته: ایجاد پیوند با آموزش فنی و حرفه ای.

نوری تصریح کرد: باید دانش آموزان را به مراکز آموزشی منتقل کنیم. یک دپارتمان فنی و حرفه ای عمومی با کادر پشتیبانی مجرب و 118 کارگاه آموزشی می تواند سرمایه گذاری بزرگی در مهارت های آموزشی دانش آموزان باشد.

وی بیان کرد: تفاوت آموزش فنی و حرفه ای با دانشگاه این است که هر فردی با هر سطح تحصیلی می تواند در این کارگاه ها شرکت کند.

نوری گفت: مهارت آموزی نیاز به سن و زمان ندارد و مانعی برای آن وجود ندارد. همچنین مهارت آموزی ربطی به شغل افراد ندارد و هر فردی در هر رشته تحصیلی می تواند آموزش های مهارتی مختلف از جمله مکانیک و … را ببیند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی دوره های بسیار خوبی داریم، متاسفانه اکنون کارگاه های آنها خالی از کارآموز است، در حالی که جوانان می توانند با کمترین هزینه برای خود شغل ایجاد کنند و در مورد مشاغل خانگی صحبت کنند، افرادی که مهارت دارند می توانند ایجاد کنند. مشاغل در خانه

نوری اضافه کرد: بحث اساسی آموزش و پرورش صنایع و ایجاد اشتغال خرد از مواردی است که استاندار کرمانشاه به آن علاقه مند است و گفته از این آموزش ها حمایت خواهد کرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: از افراد در هر جایگاهی انتظار دارم به عنوان سفیران آموزش فنی و حرفه ای عمل کرده و آن را ارتقا دهند چرا که آزاردهنده ترین و خطرناک ترین آسیب بی مهارتی و بیکاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید