افزایش اعتماد به نفس و مهارت های نرم فارغ التحصیلان بیکار سوارکاری ضروری است/ بالا بودن بیکاری در سوارکاری به دلیل عدم آموزش دانش آموختگان است.

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783943

رئیس اداره تعاون، کار و معاونت اجتماعی استان یزد:

رئیس اداره تعاون، کار و کمک های اجتماعی استان یزد گفت: اگر در سال های گذشته به آموزش و به ویژه مباحث تخصصی مهارت های فردی و حرفه ای توجه بیشتری می شد، اکنون شرایط اشتغال استان یزد بهتر می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا فلاحتی رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مراسم افتتاحیه مرکز دانش پژوهان مالی فرنگر امین پویا گفت: اگر می خواهیم کشور و شرکت های توسعه یافته داشته باشیم باید داشته باشیم. نیروی کار برای آموزش مهارت های فردی و فنی.

وی با اشاره به اینکه اگر در گذشته به آموزش به ویژه به مباحث تخصصی در زمینه مهارت های فردی و حرفه ای توجه بیشتری می شد، اکنون شرایط ما در زمینه اشتغال بهتر می شد، افزود: در حال حاضر افراد زیادی علاقه مند به کار در رشته های مختلف هستند. آنها جرات وارد شدن به این کار را ندارند.

فلاحتی با بیان اینکه برای راه اندازی کسب و کار لزوماً نیاز به سرمایه نیست، گفت: ایده و نوآوری برای راه اندازی کسب و کار مهم است و مراکز مشاوره و کارآفرینی باید آموزش های لازم را به افراد ارائه دهند تا بتوانند ایده های خود را عملی کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تا پایان سال آینده برای یک میلیون و هشتصد هزار نفر شغل ایجاد کنیم باید بستر ایجاد کنیم و در اینجا نقش این مراکز پر رنگتر خواهد شد.

این مقام استانی تاکید کرد: در کوتاه مدت برای حل معضل بیکاری در استان، فارغ التحصیلان دانشگاهی باید مهارت های نرم را آموزش ببینند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از ظرفیت مراکز کارآفرینی برای شناسایی، برنامه ریزی و بررسی موانع کارآفرینی در استان در مراحل مختلف ایده پردازی و ایجاد کسب و کار، رشد، تحکیم و خروج از آن استفاده می کند. کسب و کار… سعی کرده است در روستا قدم های مثبتی بردارد.

وی افزود: 14 مرکز مشاوره اطلاعات و خدمات کارآفرینی در 14 زیرگروه تخصصی در استان به عنوان واحد توانمند این اداره کل به منظور افزایش سهم فعالیت های کارآفرینی از تولید ناخالص داخلی سرانه فعالیت می کنند.

فلاحتی در پایان تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارهایی که منجر به انحراف و شکست می شوند به دلیل عدم آگاهی از فضای کسب و کار و نحوه کسب و کار است، بنابراین مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند این خلا را پر کنند.

در پایان برنامه، محمدرضا علومی، مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی سورنا به عنوان مرکز برتر استان در سال 1399، محمدکاظم کشورشاهی، رئیس مرکز کارآفرینی و خدمات و پیشگامان کویر، شتاب دهنده نوآوری به عنوان بهترین مرکز شتاب دهی استان و محمدحسین پورشمسی، مدیر مرکز مشاوره. و از خدمات کارآفرینی همت صنعت شمس به عنوان مرکز برتر استان در سال 1399 تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید