افزایش فارغ التحصیلان بیکار / ادغام دانشگاه ها به دلیل کاهش دانشجو


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814240

معاون دانشجویی وزارت علوم پیشنهاد کرد؛

داداشپور گفت: روند کوچک شدن دانشگاه ها با کاهش جمعیت دانشجویی در کشور به طور طبیعی در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، هاشم داداش پور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال های 92 تا 93 جمعیت دانش آموزی کشور 4 میلیون و 800 هزار نفر بوده که اکنون به 3 میلیون نفر کاهش یافته است. 200 هزار نفر علت اصلی کاهش روند جمعیت کشور و افزایش تحصیلات تکمیلی است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: 30 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

وی گفت: در مقطعی مجبور شدیم تعداد دانشگاه ها را افزایش دهیم تا به جمعیت زیادی از جوانان برسیم، اما اکنون این موضوع برعکس شده است و به دلیل کاهش کرسی ها باید تعداد دانشگاه ها را کاهش دهیم و ادغام کنیم. با کاهش جمعیت دانشجویی در کشور اتفاق می افتد.

داداشپور با بیان اینکه اکنون فارغ التحصیلان افزایش یافته اند اما نیازهای آنها برآورده نشده است، ادامه داد: بازار کار به اندازه تعداد فارغ التحصیلان و دانشجویانی که در دهه 80 افزایش یافته و اکنون وارد بازار شده اند و روند بیکاری دانشگاه نیست. فارغ التحصیلان افزایش یافتند و از سوی دیگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت ازدواج رفتند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر از 11 هزار و 707 دانشجوی دانشگاه بیرجند، یک هزار و 870 نفر متاهل هستند که 410 نفر دانشجو و مابقی فارغ التحصیل هستند.

وی با اشاره به بی توجهی به گسترش خوابگاه های دانشجویی گفت: اکنون با توجه به رشد روزافزون جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری نیاز به خوابگاه متاهل افزایش یافته است که نیاز به کمک خیران برای رفع این نیاز دانشجویان دارد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید