54 درصد از زندانیان ایلام تحت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند

مدیرکل زندانهای استان ایلام:

مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون 20 دوره آموزشی برای زندانیان در استان ایلام برگزار و 245 گواهینامه مهارت از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی صادر شده است. استان در حوزه های مختلف

به گزارش خبرگزاری موج ایلام

جمشید اسکندری، مدیرکل زندانهای استان ایلام وی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گفت: دوره های فنی و حرفه ای کلیه زندانیان توسط مربیان مجرب تدریس می شود و از ابتدای سال تاکنون 20 دوره مختلف در زندان ها برگزار شده است. استان.

وی افزود: 54 درصد از زندانیان استان با شرکت در این دوره ها آموزش فنی و حرفه ای را فرا گرفتند و پس از گذراندن دوره ها، علاوه بر آزمون و نظارت اداره کل فنی و حرفه ای، گواهینامه مهارت برای مشمولان صادر شد. اتخاذ و مقرر گردیده است که در زمان تحمل حبس از خوداشتغالی معاف شده و با استفاده از آن به تجارت بپردازند.

اسکندری در ادامه اذعان داشت: اجرای دوره های کوتاه مدت و متنوع که مناسب بازار کار نیز می باشد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و با همکاری کارگروه مشاوره شغلی و نیازسنجی در زندان ها دوره های جدیدی در نظر گرفته شده است. که پیش بینی می شود در پایان سال آموزش های فنی و حرفه ای برای محکومان تدوین شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام نیز با تقدیر از کارکنان پادگان های اصلاح و تربیت که در عرصه توانبخشی تلاش می کنند، قول مساعد برای تداوم همکاری موثر و اجرای صحیح و کامل مفاد داد. تفاهم نامه همکاری بین هر دو گروه و درخواست بررسی دوره ها و نیازسنجی کارشناسان.



آیا این خبر مفید بود؟