فعالیت 350 سمینار آموزش دولتی فنی و حرفه ای در کرمان/ کسب حداکثر مهارت با گذراندن دوره های مستمر


ساعت: 08:43
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880067

رئیس آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان گفت؛

مجید ملامحمدی گفت: 350 کارگاه آموزشی مختلف در دوره دولتی اداره کل فنی و حرفه ای در سطح استان در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید ملا محمدی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه دوره های مهارت آموزی در دو بخش دولتی و خصوصی و مدارس آزاد زیر نظر اداره کل فنی و حرفه ای است، گفت: در بخش دولتی 350 کارگاه آموزشی مختلف در تمام شهرستان های استان در حال برگزاری است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان ادامه داد: در کارگاه های دولتی دوره هایی وجود دارد که هزینه بالایی دارد مانند دوره های آموزشی تراشکاری، جوشکاری، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر خودرو، خیاطی. از جمله این حوزه ها می توان به صنایع دستی مانند چرم دوزی، تکه دوزی، تابلوهای تزئینی، طراحی گرافیک و … اشاره کرد.

وی تصریح کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای از قبل ثبت نام کنند و در طول دوره زمانی را سپری کنند و معمولاً شرط سنی دانش آموزان 15 سال به بالا به ویژه در آموزش و پرورش کشور و مناطق پرخطر مانند در دوره تبدیل افراد بالای 15 سال برای ثبت نام پذیرفته می شوند.

ملامحمدی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی در مراکز ثابت فنی و حرفه ای، زندان ها، پادگان ها، مراکز مجاور دانشگاه، مراکز نزدیک به صنعت و حاشیه شهر برگزار می شود، گفت: امسال هفت میلیون و 500 هزار نفر را تشکیل می دهیم. برنامه ریزی شده آموزش بخش دولتی که حدود 45 هزار نفر است، شهروندان می توانند از خدمات آموزشی استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: در اداره آموزش رایگان آموزش خدمات پایه، رشته هایی مانند طراحی خیاطی، گریم و آرایشگری، نرم افزارهای کاربردی و … ارائه می شود. شهروندان می توانند به آموزشگاه های آزاد که دارای مجوز فنی و حرفه ای در سطح شهر هستند مراجعه کنند.

وی افزود: آزمون مدارس آزاد توسط بخش دولتی برگزار می شود و اعتبار گواهینامه پایان دوره برای افراد آموزش دیده در مدارس آزاد هیچ تفاوتی با بخش دولتی ندارد و تنها تفاوت این است که در بخش آزاد دانش آموزان ملزم به شرکت در دوره های آموزشی شهریه می پردازند.

ملامحمدی تصریح کرد: دوره های مختلفی در مدارس آزاد برای گروه های سنی مختلف بزرگسالان، خردسالان و کودکان در نظر گرفته شده است و شهروندان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان تصریح کرد: دوره های مهارت آموزی اداره کل فنی و حرفه ای در تمامی مراکز دایر شده و افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند از مشاوره اولیه شغلی و با توجه به توانایی های خود بهره مند می شوند. رشته تحصیلی، شرایط و پتانسیل بازار کار در این رشته هدایت می شود.

وی ادامه داد: اولویت کار ما آموزش دادن به فردی است که با توانمند شدن در این حرفه مهارت کسب کند تا بتواند در بازار رسمی و غیررسمی از مهارت خود استفاده کند.

ملامحمدی با بیان اینکه در بخش خصوصی 7 میلیون و 500 هزار ساعت آموزش داریم و 45 هزار دوره در این بخش ارائه می شود، گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اداره کل فنی مراجعه و با کارشناس استان تماس بگیرند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان تاکید کرد: دانش آموزان برای دستیابی به حداکثر مهارت باید به صورت مستمر مهارت ها را طی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید