119000 سرباز مهارت های فنی و حرفه ای را کسب می کنند


ساعت: 19:26
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823518

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از کسب مهارت 119 هزار نفر از نیروهای خدماتی به منظور افزایش بهره وری مطلوب خدمت سربازی در سال 1400 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی با اشاره به ارائه 19 هزار و 444 رشته شغلی در سال گذشته به جذب نیرو افزود: با توجه به ماهیت خدمت سربازی و ساختار آن، مدت خدمت سربازی بستر مناسبی است. «ارائه آموزش های مفید و بازارمحور این نیروی انسانی به منظور ورود به بازار کار پس از پایان خدمت.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود در سال جاری 147 هزار نیروی خدماتی با 18 میلیون ساعت کار به مشاغل شایسته دست یابند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه نیازسنجی آموزشی در بخش های مختلف بر اساس فرهنگ و ظرفیت موجود است، گفت: نصب و سیم کشی تجهیزات برق ساختمان، مکانیک موتورهای بنزینی، موتور آسنکرون سیم پیچ 3 فاز. ، جوشکاری فولاد کربن TIG، نجاری، صنعت ساختمان، فناوری اطلاعات و غیره. از جمله زمینه های مهارتی مطابق با استانداردهای بین المللی حوزه های ارائه شده توسط این سازمان می باشد.

وی تامین اشتغال را جزء اساسی و مهم در ارائه آموزش های مهارتی عنوان و بیان کرد: آموزش مقدماتی و پیشرفته سربازان در پادگان انجام می شود و پس از اتمام دوره و انجام ارزیابی کتبی و عملی، گواهی نامه الکترونیکی بین المللی مهارت برای به آنها تعلق می گیرد.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای با نیروهای مسلح سابقه 30 ساله دارد و 472 شغل کم درآمد و مهارت محور شناسایی شده است و می توان برای جذب نیرو گام های مهمی برداشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راه اندازی مراکز در جوار پادگان، تجهیز کارگاه های آموزشی نیروهای مسلح، سنجش مهارت ها و شایستگی ها، گسترش فضای واقعی کار و ارتقای کیفیت دوره های مهارتی را از اقدامات لازم برای توانمندسازی سربازان دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید