سربازانی که در طول خدمت خود مهارت کسب می کنند باید ثبت نام کنند


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900827

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از سال گذشته مقرر شد برای سربازانی که در حین خدمت مهارتی را فرا می گیرند «کتاب کار» ثبت شود و این کتاب نیز ورودی محسوب می شود. به اشتغال».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار علی عبداللهی در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که به مناسبت روز سرباز برگزار شد، گفت: همه ما سرباز هستیم و بالاترین درجه سرباز است. شهید سلیمانی می گفت باید بر سنگ مزارش درجه سربازی نوشته شود. بالاترین افتخار یک سرباز حفظ آرمان ها و ارزش های کشور است.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ایام دفاع مقدس و تاریخ پرافتخار کشورمان است، یاد و خاطره سربازان جان باخته دفاع از ارزش ها و تمامیت ارضی کشور در هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت. دفاع و ادامه داد: دوران دفاع مقدس تجربیات زیادی درباره ما داشت. ما باید ارزش هایی مانند اتحاد، شجاعت، همبستگی، ایثار و غیره داشته باشیم. بیایید یاد بگیریم که یکی از ارزش های دفاعی مقدس چیست. فداکاری فقط مربوط به جنگ نیست و همیشه هست. وظیفه سرباز محترم و مقدس است.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: در این سال ها حرف های مختلفی درباره سربازی زده شده است و افرادی که خدمت سربازی را بی اهمیت و اجباری می دانند ارزش امنیت را درک نمی کنند. امنیت و سلامت دو نعمتی هستند که نمی توان ارزش آنها را درک کرد. امنیت مهمتر از نان است. اگر فردی از امنیت صحبت می کند که ناامنی ندیده است، نباید حرف او را جدی گرفت. بسیاری از افرادی که جنگ جهانی دوم را تماشا کردند، این را تأیید می کنند.



عبداللهی تاکید کرد: کشور ما در طول تاریخ بارها مورد هجوم قرار گرفته و به این دلیل بود که ما سربازانی مثل شما نداشتیم. امروز جمهوری اسلامی به برکت سربازانش قدرت یافته است. ما نباید از دشمنان خود انتظار محبت داشته باشیم، دشمن رشد و پیشرفت ما را نمی خواهد. امروز جهان غرب و رژیم صهیونیستی از پیشرفت ما ناراضی هستند. آمریکایی ها 20 سال در افغانستان بودند و 20 هزار افغان برای آنها کار می کردند، اما وقتی آمریکا از آنجا فرار کرد، هیچ یک از آنها نتوانستند با آمریکایی ها فرار کنند. این اتفاق در ویتنام نیز رخ داد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: آمریکایی ها در کنگره خود می گویند از اغتشاشات حمایت می کنند و می گویند ایران عاری از هسته ای می خواهند. در برجام هم سعی می کردند موشک های ما را بگیرند. آنها نگران زن و مرد و تمامیت ارضی ما نیستند، همه آزاد اندیشان، میهن پرستان و متدینین باید بدانند که این هدف رژیم صهیونیستی و غرب است. باید مراقب بود و به سخنان نادرست فضای مجازی که شب را روز و روز را شب معرفی می کند اعتماد نکرد.

سردار عبداللهی با اشاره به موضوع خدمت سربازی و تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: سرباز نباید تحقیر شود و دوران خدمت او دوره آموزشی باشد، در سه چهار سال اخیر ما داریم. بیش از 300000 سرباز را آموزش دادیم و به آنها گواهی فنی حرفه ای دادیم که گواهینامه بین المللی است. همه سربازانی که باتجربه بودند چند دروس تئوری هم گذراندند و تست دادند و دیپلم گرفتند.

به گفته معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، از سال گذشته تصمیم گرفته شد برای سربازانی که در حین خدمت مهارتی را فرا می گیرند، «کتاب کار» ثبت شود و این کتاب نیز شغل محسوب می شود.

وی همچنین گفت: برای عادلانه شدن خدمت سربازی، شرایط آن تعدیل شده و از 17 تا 24 ماه متغیر است و هنوز دوباره تعدیل نشده است.

45 درصد سربازان ما در رده کاردانی و بالاتر هستند

وی همچنین بیان کرد: با تاکید رئیس ستاد کل و فرماندهی کل قوا تلاش کرده ایم که وظیفه ناموسی سربازی به سربازان داده نشود. امروز 45 درصد سربازان ما دارای مدرک کاردانی به بالا هستند. شاید برخی شرایط اجتماعی ایده آل نباشد، اما سعی می کنیم آنها را برطرف کنیم.

افزایش دستمزد سربازان

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرباز در گذشته بار مالی بر خانواده خود می گذاشت و خانواده برایش پول می فرستادند، نمونه هایی داشتیم که سرباز 24 ماه بدون مرخصی نرفت. متحمل شدن هزینه ها با لطف دولت و پیگیری های ستاد کل، دستمزد سربازان نسبت به سال گذشته بهبود یافته است و اگر سربازی خوشحال باشد می تواند مقداری از آن پول را پس انداز کند.

سردار عبداللهی گفت: امیدواریم خاطره خوبی از دوران سربازی داشته باشید و از آن برای سامان دادن به زندگی و تشکیل خانواده استفاده کنید. باید فضایی در ستاد کل ایجاد شود که الگو باشد. سربازان نیز باید بتوانند مشکلات خود را بیان و حل کنند. ما راضی نیستیم که یک سرباز با نگرانی خدمت کند. ارتش ارتش و انضباط است و تمام زندگی شما در خدمت شما خواهد بود. ما همچنین در تلاش برای بهبود شرایط خدمات هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید