توانمندسازی روستائیان و عشایر ناشی از ارائه مهارت های فنی و حرفه ای/کسب مهارت یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی پایدار است.


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909701

این کار برای جلوگیری از مهاجرت دهقانان انجام شد.

جلیل شهریاری گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ارائه آموزش های مهارتی به بیش از هزار روستایی و عشایری، دستاورد، ارائه مهارت های فنی و حرفه ای در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلیل شهریاری مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: ماموریت سازمان فنی حرفه ای تربیت نیروی کار برای جامعه از قبیل صنایع و صنایع دستی، دانشگاه ها و پروژه هایی است که در محل اجرا می شود. سطح استان..

وی با بیان اینکه نیروی مقتدر بهره وری نظام را به ارمغان می آورد، افزود: سازمان فنی و حرفه ای طرح های بسیار خوبی را به شهروندان ارائه می دهد که می تواند نیروهای مورد نیاز استان را در بخش های مختلف خدمات، صنایع و کشاورزی که جامعه است، تامین کند. در حال آماده سازی.

کسب دانش و مهارت یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی پایدار است

مدیرکل امور فنی و حرفه ای، کسب دانش، مهارت و فناوری های نوین را یکی از مهمترین ارکان توسعه پایدار اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: شناخت اهداف، مشکلات و چالش های پیش روی شما باعث ایجاد اشتغال و ارتقای بهره وری در کشور می شود. کشور . .

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مهارت آموزی را در سطح استان توسعه دهیم، ادامه داد: حرفه آموزی و مهارت آموزی باید در جامعه فرهنگ کار یک ضرورت باشد اما هنوز به درستی جا نیفتاده است و به همین دلیل تعداد افراد است. در جامعه بیکار به نظر می رسد.

آموزش حرفه ای باید از دبستان در مدارس انجام شود

شهریاری با بیان اینکه حرفه آموزی باید از دبستان در مدارس انجام شود، اظهار داشت: آموزش در دوران مدرسه و فصل تابستان بهترین زمان برای حرفه آموزی از دبستان است زیرا اگر آموزش از دبستان محور باشد، افراد از دوران کودکی یاد می گیرند و می توانند تصور کنند. خود و در آن جهت حرکت کنند.

وی گفت: بر این اساس در 6 ماهه نخست امسال 2 میلیون و 532 هزار و 147 نفر در سطح مراکز فنی و حرفه ای ساعات آموزشی لازم را فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: آموزش ها را به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که با سند توسعه اشتغال و سند مهارت و طرح تلاش برنامه ریزی شده توسط دولت و وزارت تعاون، کار و اجتماعی همگام باشد. بهزیستی و همچنین بر اساس نیاز استان

فراگیری آموزش سربازان باعث پیشرفت استان می شود

وی با اشاره به آموزش فنی و حرفه ای برای سربازان و رزمندگان بسیجی که موجب پیشرفت استان می شود، تصریح کرد: آموزش های مهارتی راه بسیار مفیدی برای یافتن شغل پس از پایان خدمت خواهد بود.

شهریاری با بیان اینکه چهار هزار و 402 نفر با انواع آموزش های استخدامی آموزش دیده اند، افزود: آموزش سربازان در کارگاه های آموزشی و محیط کار واقعی به منظور ارائه آموزش های مهارتی به سربازان، کمک به اشتغال در محل کار و تسهیل آنها. ورود به ارتش این بازار کار است.

وی ادامه داد: 2 هزار و 331 نفر در پادگان کارگاه آموزشی و 2 هزار و 71 نفر در محیط قابل قبول محیط کار واقعی آموزش دیدند.

وی گفت: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و تفاهم نامه با ستاد مشترک انجام می شود تا هر سرباز در طول خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش ببیند و گواهی مهارت دریافت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به نیروها آموزش داده شد، اذعان داشت: بیشترین علاقه به مشاغل صنعتی بوده است.

مهارت آموزی در زندان ها تأثیر روانی مثبتی بر جامعه دارد

وی با اشاره به آمار و آموزش افراد در مدت حبس، بازگشت آنها به زندان بسیار کم است، تصریح کرد: اشتغال یکی از موضوعات مهم است و یک فرد توانمند و شاغل دست به کارهای خلاف قانون نمی زند و به زندگی بازمی گردد.

شهریاری افزود: آموزش های مهارتی در زندان ها نیز گسترش یافته است تا افرادی که به هر دلیلی در زندان به سر می برند در دوران حبس با آموزش های مهارتی توانمند شوند و پس از آزادی برای خود مشاغل مناسب ایجاد کنند که این امر تأثیر روانی مثبتی دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مهارتی در زندان و آموزش بیش از هزار نفر، تصریح کرد: 87 زن و 700 مرد در کارگاه آموزشی و 73 زن و 202 مرد در واحد پذیرش در محیط کار واقعی آموزش دیدند. .

ایجاد مشاغل خانگی در سکونتگاه های غیررسمی یکی از برنامه های مهم فنی و حرفه ای است

مدیرکل امور فنی و حرفه ای استان یکی از مهمترین برنامه های آموزش فنی و حرفه ای را در حاشیه شهرها عنوان کرد و اذعان داشت: مهارت آموزی برای اقشار ضعیف اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی برای ایجاد مشاغل خانگی یکی از برنامه های آموزشی است. از دیگر برنامه های این سازمان است.

وی ادامه داد: 936 زن و 12 مرد در سکونتگاه غیررسمی حاشیه شهر آموزش دیده اند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان توسعه آموزش های روستایی و عشایری را از دیگر آموزش های فنی و حرفه ای عنوان کرد که بر اساس نیاز سنجی هر روستا انجام می شود و تصریح کرد: آموزش هایی برای جلوگیری از بروز مشکلات ارائه می شود. مهاجرت روستاییان، چرا که اگر روستاییان توانمند شوند، قطعاً ضمن اجتناب از مهاجرت به شهرها، به تولید و اقتصاد کشور کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به آموزش 952 نفر از مردم روستایی و عشایری در استان گفت: در کارگاه روستایی 821 زن و 113 مرد و در کارگاه عشایری تنها 18 زن دوره آموزشی را گذرانده اند.

شهریاری گفت: در کارگاه ثابت شهری 4350 نفر و 514 کارگاه سیار برای مردان و زنان مجاز به ورود به بازار کار شدند.

کارگاه های سیار; برای توانمندسازی روستاییان

وی با بیان اینکه برای توانمندسازی دهیاران دوره های مختلف مهارتی فنی و حرفه ای رایگان در کارگاه های سیار برگزار شد، افزود: در 6 ماهه امسال 171 هزار و 533 ساعت آموزش انواع مهارت های فنی و حرفه ای برای دهیاران و عشایر در سطح استان انجام شد. آن دریغ می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گفت: آموزش کارگران صنایع و صنایع دستی از دیگر برنامه های این سازمان است که در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقای سطح مهارت انجام می شود و 45 زن و 158 مرد در کارگاه صنایع دستی آموزش دیدند. صنایع

وی ادامه داد: 102 نفر در کارگاه صنایع بین کارگاهی، 837 نفر در کارگاه صنایع حین کار و هزار و 595 نفر در کارگاه محیط کار واقعی مهارت آموختند.

شهریاری ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به معتادان بهبودیافته را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: با هماهنگی اداره کل بهزیستی کشور آموزش های فنی و حرفه ای در تمامی کمپ ها برای معتادان متجاهر و … ارائه می شود. بیش از 200 نفر آموزش دیدند.

وی گفت: 30 زن و 92 مرد به مرکز درمان اجباری معتادان بهبودیافته مراجعه کردند و 93 مرد نیز دوره های آموزشی را در مرکز درمان تحت پوشش ماده 15 ترک اعتیاد بهزیستی گذراندند.

ورود به بازار کار فارغ التحصیلان؛ مهارت لازم است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: از دیگر برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی ویژه دانش آموزان و فارغ التحصیلان است چرا که بیش از 90 درصد فعالیت های دانشگاه به صورت تئوری انجام می شود به همین دلیل فارغ التحصیلان دارای مهارت مورد نیاز هستند .روز معروف و ورود به بازار کار.

وی با اشاره به آموزش 292 نفر در این مراکز دانشگاهی گفت: 190 زن و 102 مرد آموزش های لازم را در مرکز مدیریت دانشگاه ها برای آموزش های مهارتی و مشاوره شغلی فرا گرفته اند.

شهریاری با اشاره به آموزش 15 هزار و 472 زن و مرد در سمینارهای آموزشی دولتی و رایگان در سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به نیاز و محرومیت استان و بالاترین سطح بیکاری، قطعاً علاوه بر موارد معمول نیاز وجود دارد. اعتبارات به تمام استان ها توزیع می شود. در این استان برای کاهش مسافت به صورت ویژه دیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید