دانشگاه فنی و حرفه ای در چابهار افتتاح شد/تحصیل بیش از چهار هزار دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878428

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان:

غلامرضا محمد قاسمی گفت: برای اولین بار پس از سال ها پیگیری مجوز تاسیس آموزشکده فنی و حرفه ای در چابهار، وزارت علوم از اول مهرماه مجوز صادر و دانشجو پذیرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا محمد قاسمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به نقش مهم دانشگاه فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال در جامعه اظهار کرد: برای اولین بار تلاش می کنند. زمان از پیگرد در سال جاری مجوز تاسیس آموزشکده فنی و حرفه ای در شهرستان چابهار صادر شد و از اول مهرماه اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

وی افزود: هنرجویان هنرستانی شاغل به تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای این دانشگاه مسافت 700 تا 900 کیلومتری زاهدان و زابل را طی کردند.

وی ادامه داد: به نفع دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان های جنوبی استان، هنرستان فنی حرفه ای در شهرستان چابهار راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان مستقل از اداره کل فنی و حرفه ای است و این دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دروس دانشگاهی و دانشگاهی اما عمومی تدریس می کند. مدیریت فنی و حرفه ای. به صورت دوره ای تحت نظارت اداره کار و اداره آموزش آن برگزار می شود.

وی گفت: در حال حاضر 4 هزار دانش آموز در پنج آموزشکده فنی و حرفه ای در سراسر استان مشغول به تدریس هستند و آموزشکده فنی و حرفه ای چابهار از اوایل مهرماه پذیرش دانشجو دارد و در آینده نزدیک در ایرانشهر پذیرش خواهد شد.


وی با بیان اینکه اکثر دانشجویان ما از جنوب استان پذیرش می شوند، اذعان داشت: پس از وزارت علوم مجوز تأسیس دانشکده در جنوب استان گرفته شد تا سایر دانشجویان مجبور نباشند 700 کیلومتر تا مرکز استان راه اندازی کنند. استان.برای مطالعه

محمد قاسمی با اشاره به تجهیز این آموزشگاه اظهار داشت: این آموزشگاه در کنار ترویج فرهنگ منطقه در جهت آموزش مهارت های فنی گام برمی دارد لذا نیازمند همت و مشارکت خیرین و مسئولین شهرستان جهت ایجاد و تجهیز کارگاه های آموزشی است. تعامل و همکاری لازم این آموزشگاه را همراهی کنید تا آرزوی دیرینه هنرجویان هنرستان که پس از سالها محقق شد از این فضا نهایت استفاده را ببرند.

وی گفت: از چهاردهم تا بیست و یکم تیرماه سال جاری ثبت نام آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش در رشته های فنی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و بدون آزمون و با آزمون ثبت نام می شود و آزمون در شهریورماه برگزار می شود. 4. این ماه

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی ها و مزایای تحصیل در دانشکده های مرتبط در این دانشگاه، افزود: آموزش همزمان یک علم و مهارت است و 70 درصد دروس عملی 30 درصد تئوری و بیش از 60 درصد دانشجویان: «فارغ التحصیلان جذب بازار کار می شوند.

وی با بیان اینکه آموزش در دوره های روزانه برای تمامی سنین رایگان است ادامه داد: دانشگاه های فنی و حرفه ای مجهز به کارگاه و آزمایشگاه هستند و سالن های ورزشی، خوابگاه و سلف سرویس رایگان را برای دانشجویان فراهم می کنند. همچنین به دانشجویانی که علاقه مند به دریافت وام دانشجویی هستند تعلق می گیرد.

محمد قاسمی با اشاره به فعالیت پنج مدرسه در استان خاطرنشان کرد: مدرسه باهنر در زاهدان و شماره 2 در رشته های برق و انرژی، سخت افزار، نرم افزار کامپیوتر، معماری، عمران و دخترانه زاهدانی با هزار دانش آموز در این رشته ها. انیمیشن، گرافیک، طراحی خیاطی، تربیت فرزندان، مدیریت خانواده و حسابداری مالی و همچنین ۲ مدرسه دخترانه و پسرانه در زابل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید