افزایش بیش از 70 درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار/ صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی بیش از چهار برابر شد


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810749

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛

آقای بهروز گفت: افزایش بیش از 70 درصدی واردات کالاهای اساسی و افزایش بیش از 4 برابری صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از بندر چابهار نشان از پیشرفت در این بندر دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: و بلوچستان، تامین و واردات کالاهای اساسی از طریق بندر، صادرات کالاهای غیرنفتی را افزایش داده و بهره وری بارگیری و بارگیری را افزایش داده است. تخلیه بار در بندر چابهار.


وی افزود: در این راستا این اداره کل با انجام بازاریابی مستمر و پیگیری مستمر و ارائه امتیازات هدفمند بر اساس ظرفیت و توانمندی های بندر چابهار، برنامه ریزی برای جذب کالا و کشتی را آغاز کرده است. کالاها علیرغم محدودیت‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش داشته و بندر چابهار را به سومین بندر بزرگ کشور برای تخلیه و بارگیری تبدیل کرده است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار نسبت به 11 ماه مشابه سال گذشته بیش از چهار برابر شده است.


آقایی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به صورت شبانه روزی، برنامه ریزی حمل، تخلیه و حمل کالاهای مصرفی در کوتاه ترین زمان ممکن از اقدامات مهم در تخلیه و بارگیری 4 میلیون تن کالا در یک واحد است. سال برای اولین بار جاده ای در بندر چابهار. ارائه خدمات مناسب مطابق با هنجارهای تخلیه و بارگیری و دریافت اسناد عملیاتی مانند بارگیری کالا تا سقف 25 هزار تن در روز از شاخص های این اداره کل در 11 ماه گذشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید