افزایش 65 درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران / تخلیه بیش از 724 هزار تن کالاهای اساسی در روزهای آینده

ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782922

کرجی ران با اشاره به افزایش 65 درصدی واردات کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای فروردین امسال تا نیمه آبان 2 میلیون و 268 هزار و 29 تن کالای اساسی توسط 46 کشتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رضا محمدی کرجی ران مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در گفت و گو با خبرنگار هرمز در تشریح میزان واردات، تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی (غیر کانتینری) در بزرگترین بندر تجاری کشور گفت: ابتدای این میزان 2 میلیون و 268 هزار و 29 تن کالای اساسی در سال گذشته تخلیه شد که از این تعداد بیشترین میزان گندم و روغن خوراکی بود.

وی روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، آرد سویا، کود دامی، گندم و جو را عمده کالاهایی می داند که با 46 فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده و پس از تخلیه از طریق جاده و ریل به استان های مقصد ارسال شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان فرود گندم به عنوان محصول استراتژیک در این مدت را 798 هزار و 240 تن از 12 کشتی اعلام کرد.

محمدی کرجی ران با اشاره به واردات نیم میلیون تن روغن خوراکی از ابتدای امسال تا اواسط آبان گفت: این میزان روغن از طریق 17 کشتی وارد بندر شهید رجایی شد که بخشی از آن برای فرآوری منتقل شد. گیاهان بسته به نیاز بازار و قسمت دیگر این محصول در مخازن مخصوص نگهداری می شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ابتدای فروردین تا اواسط آبان ماه سال جاری 335 هزار و 643 تن شکر و 274 هزار و 397 تن ذرت از 6 بندر ویژه تخلیه و به استان های مقصد منتقل شد. .

12 کشتی حامل کالاهای اساسی در مرحله مستندسازی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر 12 فروند کشتی با ظرفیت 724 هزار و 177 تن کالای اساسی شامل هفت فروند کشتی حامل گندم، دو فروند کشتی حامل کالاهای اساسی هستند. نفت، دو کشتی حامل جو و یکی. این کشتی حامل قند نیز بوده که طی روزهای بعد از محاکمه در بندر شهید رجایی پهلو می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید