سهم ۵۲ درصدی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور در تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی/فرایند آزادسازی نهاده‌های دام در بندر شهید رجایی رضایت‌بخش است.


ساعت: 21:44
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881630

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روند ترخیص و توزیع کالاهای ضروری به ویژه در حوزه نهاده های دامی را از نیازهای بسیار مهم بندر شهید رجایی مطلوب و رضایت بخش می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ محسن سوره تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روز پنجشنبه در بازدید از بندر شهید رجایی گفت: ستاد تنظیم بازار به وزارت کشور اجازه داده است تا روندهای اداری ترخیص و سرعت را کاهش دهد. حمل و نقل کالا و بررسی سازمان ها. برای اتصال، به همین منظور، امروز جلسه مشترک و بازدید از محل در این بندر بزرگ برگزار شد و روند ترخیص کالا از زمان ورود کشتی به اسکله تا ترخیص به ویژه در بخش دام مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. .

وی با اشاره به سهم 52 درصدی بندر شهید رجایی در تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی، افزود: سرعت انتقال کالا در این بندر رضایت بخش است و تلاش داریم با تقویت مسیر ارتباطی بانک مرکزی و بانک مرکزی این امر را انجام دهیم. صاحبان کالاهای دولتی و بخش خصوصی و همچنین از طریق مقررات زدایی از روند تشریفات اداری و گمرکی باید سرعت انتقال کالا در سراسر کشور افزایش یابد.

سوره تبار همچنین در پاسخ به سوال مطرح شده مبنی بر احصای نقاط قوت و ضعف در فرآیند شکل‌دهی کالا و تبدیل تصمیم‌ها به قطعنامه گفت: این روند از لحظه ورود کشتی به اسکله تا مرحله تخلیه و حمل کشتی کالاها باید با نهادها و سازمان های مربوطه به توافق برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ادامه داد: در جلسه امروز با نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط در استان هرمزگان تاکید شد که به منظور ارتقای بهره وری در توزیع و تحویل به موقع کالا، قوانین دست و پاگیر اعمال شود. و مقررات باید هر از چند گاهی بازنگری شود

وی با بیان اینکه مواد اولیه دامی نیاز مبرمی برای تامین خوراک دامداری ها و مرغداری هاست و تسریع در روند رهاسازی این محصول استراتژیک با همکاری نهادهای مختلف بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر این است که در این زمینه اطمینان حاصل شود. زنجیر قبل از تولید و سپس تا مرحله مصرف آن را به طور کامل بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در مسیر رفع کنید.

سرو تبار در پایان گفت: مشکلات و راهکارهای مطرح شده در جلسه امروز در قالب مصوبه به معاون اول رئیس جمهور ارائه می شود تا در ستاد تنظیم بازار برای رفع چالش های اصلی تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید