طراحی و ساخت 50 دستگاه پاکت کانتینر در بندر شهید رجایی / افزایش سرعت عملیات بارگیری و ایمن سازی مطابق با استانداردهای جهانی


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886775

این کار با استفاده از دانش و مهارت کارشناسان داخلی انجام شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان از طراحی، ساخت و بهره برداری 50 پاکت (شیر) کانتینری به منظور افزایش سرعت بارگیری و اطمینان از بارگیری کالاهای فله مطابق با استانداردهای جهانی در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور هرمشکو معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تشریح ساخت و آماده سازی 50 پاکت کانتینری در بندر شهید رجایی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت جرثقیل دروازه ای برای بارگیری فله. محموله با استفاده از دانش متخصصان داخلی 50 پاکت کانتینری (شیرآلات) طراحی، ساخته و راه اندازی شد که قابل حمل و جابجایی توسط جرثقیل دروازه ای می باشد.

وی بیان کرد: ساخت این تجهیزات با تلاش کارشناسان بخش خصوصی فعال در صنعت حمل و نقل دریایی و با هدایت معاونت فنی معاونت تعمیرات و تجهیزات زمینی طراحی و ساخته شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: این طرح فنی با هدف استفاده و استفاده از ظرفیت و پتانسیل جرثقیل های دروازه ای واقع در اسکله های 7 و 6 و انجام عملیات بارگیری فله (گوگرد، کود، گچ و غیره).

خرمشکوه گفت: با توجه به چالش ها و مشکلات مربوط به کشتی هایی که جرثقیل ندارند و یا جرثقیل های آنها دارای نقص فنی بوده و نیازمند تجهیزات بارگیری هستند، نیروهای توانمند و متخصص مجتمع بندری برای رفع این مشکلات این طرح را کشف و اجرا کردند.

وی همچنین به مزایای این کیسه های کانتینری اشاره کرد و گفت: افزایش سرعت عملیات بارگیری و ایمنی و بهداشت در نحوه انجام عملیات بارگیری مطابق با استانداردها و دستورالعمل های ایمنی بین المللی مهمترین ویژگی این تجهیزات است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با استفاده از این پاکت ها می توان در هر بار انتقال تا 20 تن بار روی کشتی بارگیری کرد که با احتساب هر جرثقیل دروازه ای و دروازه ای نرم تقریباً 4000 تن محموله است. کار از 20 ساعت در روز برای هر جرثقیل دروازه ای نرم. 12000 تن بار در هر کشتی را می توان با استفاده از سه جرثقیل دروازه ای شمارش کرد.

وی کاهش هزینه های مربوط به مالکان کشتی و محموله، استفاده از ظرفیت تجهیزات جرثقیل دروازه ای موجود در اسکله های 7 و 6 و عدم نیاز به جابجایی سایر تجهیزات سنگین مانند جرثقیل های 140 تنی را از دیگر مزایای استفاده از این می داند. تجهیزات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید