شناسایی و انهدام بیش از 350 کانتینر کالای متروکه مضر برای سلامتی در بندر شهید رجایی


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894013

قهرمانی از شناسایی و امحای بیش از 350 کانتینر کالای متروکه مضر برای سلامتی به وزن 3200 تن در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی گرمی قاضی عالی استان هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: مطابق با اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان با توجه به دستورات ویژه و تخصصی ایشان در خصوص نیاز تعیین نحوه توزیع کالا در انبارها و اموال گمرک عملیات حذف و امحای بیش از 350 کانتینر کالای فاسد و مضر رها شده در بندر شهید رجایی بندرعباس آغاز شد.

قهرمانی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در نتیجه اجرای طرح انبار و نظارت مستمر بر کالاهای مربوط به ملک در بازرسی از مجتمع بندری شهید رجایی و پس از بررسی های کارشناسی و تفکیک کالاهای تاریخ مصرف گذشته، جعلی. ، کالاهای فاسد و غیربهداشتی از اقلام باقی مانده موجود، 350 کانتینر کالای فاسد و تاریخ مصرف گذشته باقی مانده از سال های گذشته شناسایی شد.

وی با بیان اینکه اجناس متروکه مذکور پس از تعیین تکلیف توسط بندر شهید رجایی بندرعباس تحویل اداره کل اموال استان شد، اظهار داشت: با توجه به غیرقابل استفاده بودن این اقلام و آسیب رساندن به بهداشت عمومی با صدور حکمی به دستور قضایی و با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، با رعایت موازین قانونی و دستورالعمل های بهداشتی، عملیات دفع آنها توسط اداره کل املاک استان در حوزه پسماند شهرداری بندرعباس می باشد. در حال انجام.

گرهمانی با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام کامل کالاهای مضر موجود در این 350 کانتینر، مصوبه دیگری از سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان به طور کامل اجرا می شود و یادآور می شود: مطابق با آزادسازی فضای مفید بندر شهید رجایی، عملیات شمارش، شناسایی و تفکیک این 350 کانتینر کالای فاسد و مضر که سوابق برخی از آنها به ده سال پیش می رسد، با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و بلافاصله پس از آن آغاز شد. پایان سفر وی و اکنون امحای کالای مورد نظر با وزن بیش از 3200 تن توسط سازمان املاک انجام شده است.


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: عمده کالاهای موجود در این ظروف مواد غذایی فاسد، لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب و تاریخ مصرف گذشته و همچنین انواع دخانیات است که در نتیجه اقدامات انجام شده در راستای حفظ سلامت جامعه و سلامت جامعه، این فرآیند حذف تا نابودی کالا در آخرین کانتینر ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید