لغو تصرف بیش از 1.5 کیلومتر از اراضی ساحلی بین بندر شهید باهنر و بندر شهید رجایی بندرعباس


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822571

قهرمانی از رفع تصرف 1.5 کیلومتری اراضی ساحلی حدفاصل بندر شهید باهنر تا بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس 1.5 کیلومتر از اراضی ساحلی حدفاصل بندر شهید باهنر تا بندر شهید رجایی پاکسازی شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص گفت: اراضی ساحلی حدفاصل بندر شهید باهنر تا بندر شهید رجایی بندرعباس حدود 12.6 کیلومتر است که حدود 6 کیلومتر آن به صورت غیرقانونی در 60 متری دریا تصرف شده است.

مجتبی قهرمانی افزود: برای تحقق اولویت های 15 گانه ریاست محترم قوه قضاییه در سال جاری بر اساس لزوم توجه بیشتر به صیانت از حقوق عامه به ویژه در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری و برخورد صحیح با مسئولان در به دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس رفع مصادره از اراضی ساحلی غرب بندرعباس آغاز شد و برنامه جدی در این زمینه آغاز شد. به بندر شهید باهنر نوآوری ها تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری خوب دولت و دستگاه های مسئول، روند رفع تصرفات از دیگر اراضی ساحلی این منطقه تا تکمیل هر 6 کیلومتر ادامه خواهد داشت و در نهایت این اراضی تخلیه شده در اختیار مردم قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از تعدادی از نهادها و ارگان های دولتی و لشکری ​​که به صورت داوطلبانه ساختمان های خود را در این اراضی به کشور بازگردانده اند و همچنین از افراد، شرکت ها و دستگاه هایی که تاکنون اقدامات مناسبی برای اجرای قانون انجام نداده اند، تقدیر و تشکر کرد. این ارتباط و هشدار داد که باید برای رفع هر چه سریعتر موانع ایجاد شده توسط خود اقدام کرد.

باید بگویم؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به دادستان بندرعباس و سپاه پاسداران دستور داد برای دسترسی مردم به سواحل این منطقه سریعاً اقدام کنند.

بر این اساس مشخص شد؛ بررسی های لازم باید انجام شود تا علاوه بر آزادسازی اراضی ساحلی، با توجه به وجود انبارهای به هم پیوسته در مناطق مجاور بزرگراه که از ورود افراد به دریا جلوگیری می کند، نقشه های مربوطه نیز به دقت بررسی شود. با توجه به کارت دسترسی، پیش بینی می شود بازگشایی شود و در صورت عدم دسترسی کارت ها، با مسئولانی که به صورت غیرموجه زمین واگذار کرده اند برخورد قانونی جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید